Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Oordning i iPhoto


Mons

Rekommendera Poster

Far har bytt upp sig några snäpp gällande iMac.

När vi ansluter hans kamera eller minneskort till den nya datorn öppnas inte iPhoto trots följande inställning:

 

startaiphoto.png.d85e9b2df62bfecdb65b770e3a642efe.png

 

När vi väl importerat en bunt bilder till en ny händelse "Midsommar i Byarum" hamnar den händelsen mellan händelser från 2000 och 2003...

 

oordning.png.f13531da5aa847b0082ff7ce27e64720.png

 

Det är ju ganska opraktiskt.

Kan någon förklara det inträffade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att han byter upp sig till Bilder. iPhoto har ju inte utvecklats sen 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattis.se säger:

Jag föreslår att han byter upp sig till Bilder. iPhoto har ju inte utvecklats sen 2015.

 

Jag vet att Bilder finns men far är 88 och kan iPhoto fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnas Bilder eller inget alls? När vi uppgraderade och ville behålla iPhoto (vi kör Aperture parallellt på samma databas) så ville Bilder öppnas när vi anslöt kameran, men när Bilder väl öppnats valde vi inte att importera utan valde i Bilders inställningar typ "importera aldrig från den här enheten" (det är ett par år sedan så kommer inte ihåg).  Dvs, kameran som vi aldrig ville importera från (till Bilder) var tvungen att vara ansluten för att vi skulle kunna göra det valet. Därefter kunde vi fortsätta importera till iPhoto varje gång kameran anslöts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, poi ran säger:

Öppnas Bilder eller inget alls? När vi uppgraderade och ville behålla iPhoto (vi kör Aperture parallellt på samma databas) så ville Bilder öppnas när vi anslöt kameran, men när Bilder väl öppnats valde vi inte att importera utan valde i Bilders inställningar typ "importera aldrig från den här enheten" (det är ett par år sedan så kommer inte ihåg).  Dvs, kameran som vi aldrig ville importera från (till Bilder) var tvungen att vara ansluten för att vi skulle kunna göra det valet. Därefter kunde vi fortsätta importera till iPhoto varje gång kameran anslöts.

Det händer inget alls när vi ansluter kameran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...