Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte radera appar eller bilder från min iPhone


dex0

Rekommendera Poster

Tjena, jag har problem med min iPhone 5s. Telefonen har under lång tid klagat på att lagringsutrymmet är fullt, vid ett tillfälle hade jag närmare 5000 bilder (16 GB) . Detta bekymrade mig inte så mycket förrän min telefon slutade fungera effektivt. Jag slängdes ut ur appar och vissa appar strulade bara allmänt. Jag har då kunnat ta bort en app och telefonen har fungerat bättre. Nyligen så började däremot telefonen bete sig mycket märkligt. Jag slängdes inte bara ut ur appar utan mitt touch-id försvann, imessage krånglade, jag kunde inte ansluta till något wifinätverk trots otaliga försök att ansluta, sms-konversationer försvann utan min tillåtelse, kontakter försvann, jag kunde inte logga in på iCloud och... alla bilder var till synes borta. Dessutom kunde telefonen fastna i ett läge där det stod att jag skulle aktivera telefonen och då behöves wifianslutning eller mobilnätverk, ingetdera fungerade, de gångerna har jag tack vare min envishet kämpat mig in i telefonen. Just bilderna blev lite av ett panikmoment då jag har svårt att slita mig från mina bilder. Det kunde stå att bilderna återskapades och det kunde ta tid. Jag bestämde mig vid det läget för att ta bort så många bilder som möjligt och försökte överföra dem till datorn, detta var inte det enklaste men jag lyckades. Jag raderade tusentals bilder permanent från telefonen och vips så blev telefonen som vanligt igen. Härligt! tänkte jag och laddade ner en eller två appar som jag saknat under en längre tid. Ja livet var som en dans på rosor, tills nyligen då problemen började igen. Sms-konversationer - borta. Wifi - krånglar. iCloud krånglar. Slängs ut ur appar. Och här kommer det värsta problemet - jag kan inte lösa problemet. Det första jag gjorde var att jag raderade flera appar som jag tidigare inte ens övervägt att radera, då tänkte jag att jo visst kommer det frigöra lite utrymme. Inte alls, det gjorde ingen skillnad. Snarare förvärrade det problemet. Några appar spökar till och med under Allmänt > Lagring och iCloud-användning > Hantera lagring med en grå ikon, det står att de tar plats. När jag försöker radera dem via inställningar ser det ut som att de försvinner men sedan är de tillbaka igen. Jag försökte då med att "ladda ner" apparna för att sedan radera dem igen via inställningar, nu hemsöker de mig med ett långt siffernummer istället, de tar fortfarande plats. Jag vet inte hur många stunder jag spenderat, frustrerad över denna telefon! När jag försöker radera bilder så händer samma sak, de tas bort men sedan flyger de dit igen. I annat fall slängs jag ur appen. Så det är omöjligt för mig att frigöra lagringsutrymme när saker jag raderar ligger kvar i telefonen. Vad tusan ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att nollställa telefonen till grundinställningar, det tömmer telefonen helt och hållet och du kan börja om från början.

 

Inställningar - Allmänt - Nollställ. 

 

Det som hänt är troligen att filsystemet i telefonen är skadat och ju mer du raderar några bilder här och mågra app:ar där och installerar igen så förstörs det bara ännu mer. Det bästa är att nollställa allt och börja om helt från början. Ta en säkerhetskopia i datorn innan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En soft reset kan lösa en del problem. Håll in hemknapp och vila-knapp tills äpplet visas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...