MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
anonymacy

MacOS Mojave Beta

Rekommendera Poster

Tycker det borde finnas en liten tråd för alla problem som uppstår med macOS Mojave Beta.

Jag har ett problem - och det är att alls kunna ladda ned betan. Jag har tidigare varit med i beta-programmet men inte de senaste två åren. Jag har nu gått in på beta-sajten och följt aktiveringsinqstruktionerna. I Mac App Store så är alternativet "ta emot betauppdateringar" påslaget. Trots detta envisas App Store att ge mig felmeddelande när jag försöker ladda ned betan och påstår att min Mac inte är "enrolled" i betaprogrammet. Någon som har haft samma problem eller vet lösningen?

/Simon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan, anonymacy säger:

Tycker det borde finnas en liten tråd för alla problem som uppstår med macOS Mojave Beta.

Jag har ett problem - och det är att alls kunna ladda ned betan. Jag har tidigare varit med i beta-programmet men inte de senaste två åren. Jag har nu gått in på beta-sajten och följt aktiveringsinqstruktionerna. I Mac App Store så är alternativet "ta emot betauppdateringar" påslaget. Trots detta envisas App Store att ge mig felmeddelande när jag försöker ladda ned betan och påstår att min Mac inte är "enrolled" i betaprogrammet. Någon som har haft samma problem eller vet lösningen?

/Simon

Har du laddat ned aktiveringsprogrammet till din dator?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Alix säger:

Har du laddat ned aktiveringsprogrammet till din dator?

Japp. Och fullföljt installation typ 7 ggr. Även startat om datorn. Feedback Assistant fungerar ua.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
6 minuter sedan, anonymacy säger:

Japp. Och fullföljt installation typ 7 ggr. Även startat om datorn. Feedback Assistant fungerar ua.

Testa att logga ut ur App Store, gör en säker omstart och logga in, starta om, logga in i App Store igen.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Testa att logga ut ur App Store, gör en säker omstart och logga in, starta om, logga in i App Store igen.

Fungerar inte. Jag får kanske nöja mig med "High Sierra 10.13.6 Beta" - inte riktigt lika coolt att ligga före med men men... 😏

Redigerad av anonymacy
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mojave publika betan har inte släppts än

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
53 minuter sedan, SirKnasen säger:

Är du med u utvecklarbetaprogrammet eller är du enrollad i det publika betaprogrammet?

Men, å, kan det vara SÅ enkelt?!? 🤦‍♂️

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej, verkligen inte, och jag trodde givetvis att det var utvecklarbetan som efterfrågades. Man ska aldrig anta något... :pinch: Jag tror jag slutar svara på frågor... :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-06-14 på 16:32, SirKnasen säger:

Är du med u utvecklarbetaprogrammet eller är du enrollad i det publika betaprogrammet?

2018-06-14 på 17:24, lappen71 säger:

Min tur att göra 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ ... Jag har helt enkelt varit inne på en sida som påstått att publika betan var släppt... och inte tänkt på att dubbelkolla den infon. Dumstruten behåller jag på månaden ut 🙄🙄🙄

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, anonymacy säger:

Min tur att göra 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ ... Jag har helt enkelt varit inne på en sida som påstått att publika betan var släppt... och inte tänkt på att dubbelkolla den infon. Dumstruten behåller jag på månaden ut 🙄🙄🙄

Din självkritik hedrar dig, men det är mänskligt att fela (och gudomligt att förlåta). ^_^ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu