Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacOS Mojave Beta


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Tycker det borde finnas en liten tråd för alla problem som uppstår med macOS Mojave Beta.

 

Jag har ett problem - och det är att alls kunna ladda ned betan. Jag har tidigare varit med i beta-programmet men inte de senaste två åren. Jag har nu gått in på beta-sajten och följt aktiveringsinqstruktionerna. I Mac App Store så är alternativet "ta emot betauppdateringar" påslaget. Trots detta envisas App Store att ge mig felmeddelande när jag försöker ladda ned betan och påstår att min Mac inte är "enrolled" i betaprogrammet. Någon som har haft samma problem eller vet lösningen?

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, anonymacy säger:

Tycker det borde finnas en liten tråd för alla problem som uppstår med macOS Mojave Beta.

 

Jag har ett problem - och det är att alls kunna ladda ned betan. Jag har tidigare varit med i beta-programmet men inte de senaste två åren. Jag har nu gått in på beta-sajten och följt aktiveringsinqstruktionerna. I Mac App Store så är alternativet "ta emot betauppdateringar" påslaget. Trots detta envisas App Store att ge mig felmeddelande när jag försöker ladda ned betan och påstår att min Mac inte är "enrolled" i betaprogrammet. Någon som har haft samma problem eller vet lösningen?

 

/Simon

Har du laddat ned aktiveringsprogrammet till din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
Just nu, Alix säger:

Har du laddat ned aktiveringsprogrammet till din dator?

 

Japp. Och fullföljt installation typ 7 ggr. Även startat om datorn. Feedback Assistant fungerar ua.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, anonymacy säger:

Japp. Och fullföljt installation typ 7 ggr. Även startat om datorn. Feedback Assistant fungerar ua.

Testa att logga ut ur App Store, gör en säker omstart och logga in, starta om, logga in i App Store igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
1 timme sedan, Alix säger:

Testa att logga ut ur App Store, gör en säker omstart och logga in, starta om, logga in i App Store igen.

 

Fungerar inte. Jag får kanske nöja mig med "High Sierra 10.13.6 Beta" - inte riktigt lika coolt att ligga före med men men... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mojave publika betan har inte släppts än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, SirKnasen säger:

Är du med u utvecklarbetaprogrammet eller är du enrollad i det publika betaprogrammet?

Men, å, kan det vara SÅ enkelt?!? ?‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Mojave publika betan har inte släppts än

Nej, verkligen inte, och jag trodde givetvis att det var utvecklarbetan som efterfrågades. Man ska aldrig anta något... :pinch: Jag tror jag slutar svara på frågor... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
2018-06-14 på 16:32, SirKnasen säger:

Är du med u utvecklarbetaprogrammet eller är du enrollad i det publika betaprogrammet?

 

2018-06-14 på 17:24, lappen71 säger:

Mojave publika betan har inte släppts än

 Min tur att göra ?‍♂️?‍♂️?‍♂️ ... Jag har helt enkelt varit inne på en sida som påstått att publika betan var släppt... och inte tänkt på att dubbelkolla den infon. Dumstruten behåller jag på månaden ut ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, anonymacy säger:

Min tur att göra ?‍♂️?‍♂️?‍♂️ ... Jag har helt enkelt varit inne på en sida som påstått att publika betan var släppt... och inte tänkt på att dubbelkolla den infon. Dumstruten behåller jag på månaden ut ???

Din självkritik hedrar dig, men det är mänskligt att fela (och gudomligt att förlåta). ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Att de gjort förbättringar i Automator låter lovande

 

39CF359D-3DE8-4827-90D1-4AD9DC71310D.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut att ta skärmdump

 

3601B437-1CF7-427E-8F42-7E2D6011E1C2.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om grafikkortet Nvidia Geforce GTX 970 kommer att passa när Mojave kommer? Jag har stöd för Metal i min Mac Pro, men störningarna från kortet ger mig dubier. Det är ju ett flashat PC-kort. Min dator är en mid 2012, Quadcore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Med alla nya funktioner som kommer till MacOS 10.14 Mojave finns det faktiskt en funktion som försvinner när Apple officiellt släpper upp uppgraderingen i höst: 
Tillbaka till min Mac.

Som påpekat av MacRumors, började beta-versioner av Mojave att varna användare att Back to My Mac slutar snart. Ett Apple-supportdokument (publicerat den 9 augusti 2018) bekräftar att funktionen inte kommer att stödjas i Mojave.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...