Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.13.5 Skrivarproblem


Hawkies

Rekommendera Poster

Efter uppdateringen av OS till 10.13.5 så hittar inte min iMac skrivaren (HP LaserJet CM1415fnw)

Min iPhone SE hittar fortfarande skrivaren och kan skriva ut så skrivaren är ansluten till samma nätverk.

Jag har startat om datorn igen, men fortfarande ingen skrivarkontakt.

Tacksam för idéer på vad jag kan göra (utan sladdanslutning)?

/Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Hawkies säger:

Efter uppdateringen av OS till 10.13.5 så hittar inte min iMac skrivaren (HP LaserJet CM1415fnw)

Min iPhone SE hittar fortfarande skrivaren och kan skriva ut så skrivaren är ansluten till samma nätverk.

Jag har startat om datorn igen, men fortfarande ingen skrivarkontakt.

Tacksam för idéer på vad jag kan göra (utan sladdanslutning)?

/Håkan

Har du testat att ta bort och lägga till skrivaren i Systeminställningar > Skrivare och skannrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade nu att ta bort skrivaren, men när jag ska lägga till den så hittar den inga skrivare och skriver jag in beteckningen så dyker inget upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Hawkies säger:

Jag provade nu att ta bort skrivaren, men när jag ska lägga till den så hittar den inga skrivare och skriver jag in beteckningen så dyker inget upp.

Se denna guide, s. 12. Detta för trådlöst, se vidare i guiden för nätverkskabel resp. USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Se denna guide, s. 12. Detta för trådlöst, se vidare i guiden för nätverkskabel resp. USB.

Tack Alix

Jag fortsätter mina försök i morgon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ett litet h-e även jag idag med att installera en ny HP Envy Photo 7134

Men nu har jag förhoppningsvis löst det på 3 enheter, men frugans iMac och våra iPhones ska jag försöka få med..

 

Vete tusan hur jag fick till det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Se denna guide, s. 12. Detta för trådlöst, se vidare i guiden för nätverkskabel resp. USB.

Det beskriver hur skrivaren ansluts till nätverket vilket inte är problemet här då den fungerar vid utskrift från annan enhet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika i routerns inställningar eller skrivaren vilken ip-adress skrivaren har. Prova ange denna ip-adress när du lägger till skrivaren i datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...