Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Khazaal
 Share

Go to solution Solved by Khazaal,

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag har ett extremt frustrerande problem med min 7+. Jag visar nämligen dolt nummer. Reglaget för visa mitt nummer är grå och kan inte aktiveras. Haft problemet sen jag fick telefonen för några veckor sedan. Jag har iOS 11.4 

 

Tips mottages gärna!

 

Tack på förhand ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är antagligen på mobilabonnemanget och inte i telefonen. 

 

Det är i telenätet man styr om om nummer ska visas eller inte. Man kan ändra det med att slå någon kombination av *# och siffror. En sådan kombination kan också användas för att fråga telenätet hur inställningen är. Det enda reglaget på telefonen gör är att presentera det vettigt för användaren, och sedan skicka *#-kombinationen till telenätet. Det är också möjligt för operatören att spärra det här i telenätet så att det alltid (eller aldrig) är dolt nummer.

 

Är det en jobbmobil kontakta telefoni-ansvarig på ditt arbete. Är mobilen privat kontakta din operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack! 

Det ironiska i det hela är att jag jobbar för operatören jag använder så springer över till tekniker imorgon :) 

 

Ha en trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
2018-06-07 på 21:24, Khazaal säger:

Tack! 

Det ironiska i det hela är att jag jobbar för operatören jag använder så springer över till tekniker imorgon :) 

 

Ha en trevlig kväll!

Hejsan!

 

Jag har nu samma problem med min iPhone 7+ och undrar om du har löst detta problem och kan hjälpa mig att få min så den ej visas?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Bamse61 säger:

Hejsan!

 

Jag har nu samma problem med min iPhone 7+ och undrar om du har löst detta problem och kan hjälpa mig att få min så den ej visas?

Tack på förhand.

Hej!

 

Dessvärre fick jag byta ut telefonen. 

Jag fick den via jobbet så jag vet inte om det är något som täcks av garanti eller liknande. 

 

Vad har du för operatör? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Khazaal säger:

Hej!

 

Dessvärre fick jag byta ut telefonen. 

Jag fick den via jobbet så jag vet inte om det är något som täcks av garanti eller liknande. 

 

Vad har du för operatör? 

Aj då, så de kunde ej lösa problemet. Jag har Halebop.

OK, jag letar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...