Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera Googlekonto?


iMacKalle

Rekommendera Poster

Jag har använt Google så länge jag minns med  två YouTubealbum där jag laddar ner mina videoanimeringar så gott som varje dag. Jag har dessutom ett Gmailkonto. En blivande animerare vill att jag hjälper honom med  vissa projekt och då vore det bra att ha ett separat YouTube album för hans projekt.

Så jag öppnade ett nytt YouTubealbum, men det skulle jag inte ha gjort för när jag hämtade första nerladdade  videon så dök det upp en svart ruta. När jag undersökte saken närmare  ser jag att jag måste bekräfta nya albumet genom att klicka på Bekräfta. Då dyker ett nytt fönster upp som meddelar att jag måste bekräfta med mitt mobilnummer som i sin tur ger mig ett meddelande att jag har för många konton (Man får bara använda samma mobilnummer till högst två konton)

 

Jag har inte haft andra telefonnummer än detta sedan 15-20 år och kommer heller inte skaffa några. Jag hade heller inga problem med detta innan jag idag skaffade mig ett tredje YouTubealbum. Det borde innebära att jag skall kunna radera det sista kontot, men det står ingenstans var  och hur man gör detta. Det finns heller ingen mejladress  eller telefon till Googles Support i Sverige trots att kontoret ligger 300 meter från mitt hem i Stockholm City, men där finns inget namn på dörren eller portkod som vi kunder kan använda.

 

Hur gör jag för att kunna se alla konton jag har och hur man gör för att radera det sista utan krav på nytt telefonnummer.

 

Tack.

 

 

Skärmavbild 2018-06-07 kl. 19.51.46.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, jan.s säger:

 

 

Tack Jan.s. Värdefulla tips jag skall spara till nästa gång, då jag behöver radera ett Googlekonto.

 

Mitt problem  var att jag försökte använt ett och samma mobilnummer mer än två gånger vilket man inte får som jag inte visste när jag skulle  bekräfta mitt nya YouTubekonto. Det löste sig när jag använde kompisens mobilnummer.

 

Man lär sig hela tiden.

 

Tack.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...