Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

transportera färglaser


TB-000

Rekommendera Poster

Jag ska åka bil genom halva Sverige med en färglaser (HP Color LaserJet CP1515n). Laserskrivaren har varit i bruk länge och har påbörjade färgtoner-kasetter i sig. Hur förbereder man lasern bäst för att åka bil. Bör man t.ex. plocka ur toner-kasetterna? 

 

(Bör man oroa sig för att bilresan skakar ut färgpulver ur tonerkasetterna?)

 

Någon som har erfarenhet av att åka bil med färglaser?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr skakade man ju kassetterna när de börja ta slut för att få lite mer pulver ur dom, så kan inte tänka mig att det skulle va nåt negativt om de får skaka lite. Sen med tanke på hur folk slår å sparkar på maskinerna klarar de nog en bilresa också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Semmelman. Du har nog rätt. Jag tänkte inte på de saker du tar upp trots att jag själv upplevt dom...

(Jag lurade mig själv när jag tänkte på hur skrivare och toner är förpackade när de levereras.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har heller ingen erfarenhet alls av färglaser-transporter kanske ska påpekas men den erfarenheten tror jag räcker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, TB-000 säger:

Jag ska åka bil genom halva Sverige med en färglaser (HP Color LaserJet CP1515n). Laserskrivaren har varit i bruk länge och har påbörjade färgtoner-kasetter i sig. Hur förbereder man lasern bäst för att åka bil. Bör man t.ex. plocka ur toner-kasetterna? 

 

(Bör man oroa sig för att bilresan skakar ut färgpulver ur tonerkasetterna?)

 

Någon som har erfarenhet av att åka bil med färglaser?

Kommer inte exakt ihåg, men när jag köpte min så satt det några transportpluggar på som man fick ta bort sen när man kom hem. Det är väl för att det inte skall röra på sig när man åker. Kassetterna satt i.

Vad säger manualen? FInns det någona gammal sån Kom igång-guide man kan kika i - så står det väl där om upppackning. Tänkte om det hintar om ev transportskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...