Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skapa spellista i VLC utan störande text ".mov" som dyker upp mellan uppspelningarna


SaraT

Rekommendera Poster

Jag ska visa en rad filmer på bioduk via min dator. Har gjort en spellista i VLC med svartrutor emellan, tanken är att jag ska pausa uppspelningen i svartrutorna för presentation och sedan spela vidare med "forward" knappen när nästa film ska börja.

 

Mitt problem är att VLC får upp titeln på min film när jag trycker på forward. Det står "titel.mov" med jättestora bokstäver i några sekunder. Känns ju inte så proffsigt direkt.

 

Jag undrar: Vet någon hur man får bort den där texten, eller har något annat program att rekommendera istället? Behöver göra en spellista med filmer (h264, .mov) och kunna pausa och spela emellan genom tangenterna på datorn.

 

Hoppas på det bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd mellanslagstangenten istället för pausa å starta i VLC. Funkar det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Semmelman säger:

Använd mellanslagstangenten istället för pausa å starta i VLC. Funkar det för dig?

Grejen är att jag också vill spola, inte vänta ut svartrutan utan spola vidare och då ska nästa klipp börja. Annars är mellanslag bra tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Lägg in varje filmklipp som en sida i Keynote?

Det ska jag testa! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...