Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Egna ringsignaler till iPhone


Mons

Rekommendera Poster

Jag återställde min iPhone och då försvannn min egenskapade rington. När jag återigen skapar den i Garageband, väljer jag Dela/Ringsignal till iTunes... och iTunes startas men mappen Signaler är tom.

Provar då att dra ljudfilen direkt till Signaler men det funkar inte heller.

 

1941017967_Skrmavbild2018-05-29kl_23_19_57.thumb.jpg.24e37fd1656e7a723c6f07ea662ba5b0.jpg

 

Hur kan man ha en funktion som heter Dela/Ringsignal till iTunes... som inte fungerar?

 

Är det alltså omöjligt att göra egna ringsignaler i dag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Se till att den är AAC-encodad och har filändelsen .m4r.

 

Det ser ut som en rätt lång snutt. Jag kan inte hitta vad som är max tillåtna längd, men tror det ligger på 30-40 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Se till att den är AAC-encodad och har filändelsen .m4r.

 

Det ser ut som en rätt lång snutt. Jag kan inte hitta vad som är max tillåtna längd, men tror det ligger på 30-40 sekunder.

Ja, det är nåt sånt, någon löjligt kort tid. Och när man vill ha längre, så var det en hel del pill då jag meckade in några på min Jailbreakade telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det är en ringsignal, inte en låt du ska lyssna på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Det är en ringsignal, inte en låt du ska lyssna på. ;)

:DJo, jag vet... Men det är några signaler jag har, som jag alltid haft som är ≈ 1:00-1:10. Inga låtar, men inga korta pip&ring-singaler heller. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Se till att den är AAC-encodad och har filändelsen .m4r.

 

Det ser ut som en rätt lång snutt. Jag kan inte hitta vad som är max tillåtna längd, men tror det ligger på 30-40 sekunder.

Hur ser jag till att den är AAC-enkodad och ändrar m4a till m4r?

 

137378924_Skrmavbild2018-06-01kl_17_30_50.jpg.d67784e4a3ccd75a6e6f757eee7be3e7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i AAC spelar ingen roll utan du har fel filändelse så filen sorteras som musik något du kan se här.

 

137378924_Skrmavbild2018-06-01kl_17_30_50.jpg.d67784e4a3ccd75a6e6f757eee7be3e7.jpg.019db5797327c67aed2230a777373d52.jpg

 

 

Du kanske har gömt filändelser.

https://support.apple.com/kb/PH25381?locale=en_US

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen va redan i AAC och nu har jag ändrat filändelsen till m4r men det vill sig ändå inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mons säger:

Filen va redan i AAC och nu har jag ändrat filändelsen till m4r men det vill sig ändå inte

 

Ändrade du filändelsen där den ligger nu i iTunes?

Det går inte utan du måste göra det utanför iTunes och sen importera den igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

4 minuter sedan, lappen71 säger:
7 minuter sedan, Mons säger:

Filen va redan i AAC och nu har jag ändrat filändelsen till m4r men det vill sig ändå inte

Ändrade du filändelsen där den ligger nu i iTunes?

Det går inte utan du måste göra det utanför iTunes och sen importera den igen

Dra ut filen på skrivbordet, - är det renad en m4r då så dra in filen igen i iTunes-fönstret, så kopierar den sig själv till “Tones”. Sen kan du radera den andra som ligger i det vanliga bilioteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, modEric säger:

 

Dra ut filen på skrivbordet, - är det renad en m4r då så dra in filen igen i iTunes-fönstret, så kopierar den sig själv till “Tones”. Sen kan du radera den andra som ligger i det vanliga bilioteket.

Jag har ändrat filändelsen utanför iTunes och när jag drar in den i iTunes igen så läggs den inte till i iTunes.

Signaler finns ju bara under "På min enhet" och det hjälper inte att dra den dit heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en länk och följde den instruktionen:

https://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-make-ringtones-for-iphone/2/

 

En detalj som tillkom där var att kryssa i rutan "hantera musik och videor manuellt".

Nu har jag ringtonen i min iPhone

 

2044367175_Skrmavbild2018-06-02kl_00_23_39.jpg.e6a182da0f8d45c3d77abbc066bcfba4.jpg

 

När jag sedan försöker klicka ur rutan, kommer följande meddelande upp:

 

1890353995_Skrmavbild2018-06-02kl_00_23_54.jpg.5ec6e7e4036ba717ccb56e8f680e721e.jpg

 

Men då är ju risken att jag blir av med ringtonen igen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 5 months later...

Sen då, den är ju inte självinstruerande precis !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...