Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapade mail I Apple Mail


Mons

Rekommendera Poster

När mina goda vänner skickar ett mail eller flyttar mailet mellan mappar, så skapas en massa mappar med namnet Återskapade brev

 

1481085610_Skrmavbild2018-05-29kl_20_30_28.png.860fb0f4afde9725c69c8154d4160490.png

 

Hur blir vi av med detta?

 

Ett annat problem är att det finns en mapp som heter SPAM.incoming.

Här hamnar skräppost och inte i mappen Skräp.

Detta gör att de inte behandlas som skräppost och därmed kan man inte tala om för Mail att det inte är skräppost.

De har Bredbandsbolaget som internetleverantör. 

 

676792591_Skrmavbild2018-05-29kl_20_45_06.png.3bae946f1813a007d151e0c85a65ea10.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spam.incoming är troligen en mapp som mejlservern skapats, alltså Bredbandsbolagets server. Nu har jag inte Bredbandsbolaget, men en gissning är att de har ett SPAM-filter som är aktiverat och det fungerar som så att Bredbandsbolaget skapar en mapp under inkorgen och kallar den Spam.incoming och där lägger deras SPAM-filter de mejl som har identifierats som SPAM. 

För att ändra detta så föreslår jag se över inställningarna på Bredbandsbolagets mejlserver, man brukar kunna styra SPAM-filter via webben alltså webbmejlen, så gå in och kolla där på Bredbandsbolaget. 

När det gäller återskapade mejl, så prova med att bygga om brevlådan. Återskapade mejl tyder på att något har blivit korrupt i systemet. Här är info om hur man bygger om brevlådor. 
https://support.apple.com/sv-se/guide/mail/mlhlp1227/mac
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Raphael säger:

Spam.incoming är troligen en mapp som mejlservern skapats, alltså Bredbandsbolagets server. Nu har jag inte Bredbandsbolaget, men en gissning är att de har ett SPAM-filter som är aktiverat och det fungerar som så att Bredbandsbolaget skapar en mapp under inkorgen och kallar den Spam.incoming och där lägger deras SPAM-filter de mejl som har identifierats som SPAM. 

För att ändra detta så föreslår jag se över inställningarna på Bredbandsbolagets mejlserver, man brukar kunna styra SPAM-filter via webben alltså webbmejlen, så gå in och kolla där på Bredbandsbolaget. 

När det gäller återskapade mejl, så prova med att bygga om brevlådan. Återskapade mejl tyder på att något har blivit korrupt i systemet. Här är info om hur man bygger om brevlådor. 
https://support.apple.com/sv-se/guide/mail/mlhlp1227/mac
 

Vi ska kolla webmailen.

När det gäller att bygga om brevlådan så gjorde vi det på båda deras inkorgar utan resultat.

Vilken brevlåda syftar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den brevlåda man bygger om är den brevlåda som de återskapade breven kommer från ursprungligen. 
Prova även med att ta bort kontot och sen lägga till det igen. Är det IMAP så kommer breven finnas kvar på webbservern. Att ta bort och lägga till igen återstartar mejlen. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Raphael säger:

Den brevlåda man bygger om är den brevlåda som de återskapade breven kommer från ursprungligen. 
Prova även med att ta bort kontot och sen lägga till det igen. Är det IMAP så kommer breven finnas kvar på webbservern. Att ta bort och lägga till igen återstartar mejlen. 

 

När det gäller "den brevlåda som de återskapade breven kommer från ursprungligen" så känner jag mig dum. När vi skrev ett mail så bildades två nya mappar med återskapade mail under skrivandet, och en tredje mapp när vi skickade iväg det. 

 

När det gäller att ta bort kontot och lägga till det igen, undrar jag över de mappar de har "på min Mac"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de återskapade mejlen är mejl som skickats, så bygg om Sent-brevlådan och brevlådan för Utkast/Draft. 
Det som ligger "På min Mac" ligger inte under något mejl-konto så behålls om man tar bort mejl-konton. Bara mappar som ligger under mejl-konto tas bort när mejlkonton tas bort. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...