Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka iPhone via iTunes


Mons

Rekommendera Poster

När jag försöker synkronisera min iPhone via iTunes så vill det sig inte längre.

En helt idiotisk dialogruta kommer upp.

477586938_Skrmavbild2018-05-27kl_11_42_23.jpg.c4b44baf71752634041c1c658cc68539.jpg.b2f75831bc5261605e05fff8deb6aa53.jpg

 

 

Så här ser informationen om utrymmet i iPhonen ut i min iPhone

 

IMG_3483.thumb.PNG.c6167969847f216640ca1febb8f43da3.PNG

 

Så här ser informationen om utrymmet i iPhonen ut i iTunes

 

2134899479_Skrmavbild2018-05-27kl_11_42_53.thumb.jpg.decc797f606dec017c206d8dc2169a3d.jpg

 

Sen den synkningen har jag lagt till 36,4 MB ( 7låtar ) och tagit bort 1,07 GB ( en ljudbok ) 

 

Kan nån förklara varför det inte går att synka nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur stort är iTunes-biblioteket på Mac? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger ju svaret själv. Du behöver ju ytterligare 13GB ledigt utrymme i din Mac. Den har bara 5,15 GB ledigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla i iTunes under menyn iTunes->Inställningar->Eneheter om du har några gamla säkerhetskopior du kan ta bort för att frigöra utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra redan påpekat du försöker synka in mer än vad som finns ledigt i telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattade det först som att datorn är sprängfylld och det är den som behöver mer utrymme. Kanske pga nya uppdaterade Appar i telefonen som ska överföras till datorn.

Men jag har kanske fel. Lite oklart vad meddelandet faktiskt menar.

En återkoppling från trådskaparen om hur mycket ledigt utrymme det finns i Mac:en vore önskvärt för vidare felsökning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet gäller telefonen, att den inte kan lagra allt som behövs. Det är telefonen som behöver mer ledigt. Dvs iTunes i datorn innehåller mer data än vad som får plats i telefonen. 

 

Justera synkinställningarna, synka inte alla låtar t ex, bocka ut en del val. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan iTunes i Mac ha laddat ner en uppdatering till iOS som den också vill lägga över på iPhone? Den behöver utrymme att "packa upp sig" på iPhone vid installation, så det kan vara därför som utrymmet inte räcker till. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Meddelandet gäller telefonen, att den inte kan lagra allt som behövs. Det är telefonen som behöver mer ledigt. Dvs iTunes i datorn innehåller mer data än vad som får plats i telefonen. 

 

Justera synkinställningarna, synka inte alla låtar t ex, bocka ut en del val. 

 

Bra att någon är vaken.

Jag har ju snarare mindre grejor i iPhonen nu än jag haft tidigare, då det gått att synka.

Och nu blir det så här när jag skriver på datorn.

Vad händer?

159448215_Skrmavbild2018-05-27kl_18_20_56.jpg.233711e35989113460fe98b809016c35.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Raphael säger:

Kan iTunes i Mac ha laddat ner en uppdatering till iOS som den också vill lägga över på iPhone? Den behöver utrymme att "packa upp sig" på iPhone vid installation, så det kan vara därför som utrymmet inte räcker till. 

 

Hur kan jag kolla det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag slängt appar och bilder och poddar med den enda skillnaden att det står 

 

511192732_Skrmavbild2018-05-27kl_18_28_05.jpg.54904980a7fcc102e069d918f1771a5a.jpg

 

När jag väljer vad som ska synkas så ändrar sig stapeln.

 

2037242473_Skrmavbild2018-05-27kl_18_42_45.thumb.jpg.56c81eeb4db690fc0713dc01fcb8d86b.jpg

 

Eftersom som den visar på 5,15 GB ledigt , så borde inte synken vara något problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där är ju fortfarande hur det ser ut i telefonen, och hur det ser ut i telefonen säger ju ingenting om vad biblioteket i Macen behöver för att synka till telefonen. Att du har slängt app:ar och bilder i telefonen minskar inte iTunes biblioteket i Macen eftersom du inte synkat det så det är kvar i Macen. Så du har lyckats frigöra ca 1Gb mer i telefonen men det är inte tillräckligt för biblioteket i Macen till telefonen. Över 10Gb är rätt mycket, men svårt att säga vad det kan handla om. 

Så bocka ur grejjer på Macen så den synkar färre grejjer. Du kan ha lagt grejjer där som den vill ha över, alltså lagt grejjer i Macen. Det kan ju vara vad som helst. Kanske låtar, kanske du har köpt någon film eller TV-program. Kanske du lagt in en egen film som tar en himla massa plats, kanske du lagt över något från iMovie. Jag vet inte, det är svårt svara på härifrån. :)

Om Macen har laddat ner ett iOS-uppdatering så står det på första fönstret i iTunes när man klickar på telefonen. Det ska stå där att det är redo för installation. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Raphael säger:

Fast det där är ju fortfarande hur det ser ut i telefonen, och hur det ser ut i telefonen säger ju ingenting om vad biblioteket i Macen behöver för att synka till telefonen. Att du har slängt app:ar och bilder i telefonen minskar inte iTunes biblioteket i Macen eftersom du inte synkat det så det är kvar i Macen. Så du har lyckats frigöra ca 1Gb mer i telefonen men det är inte tillräckligt för biblioteket i Macen till telefonen. Över 10Gb är rätt mycket, men svårt att säga vad det kan handla om. 

Så bocka ur grejjer på Macen så den synkar färre grejjer. Du kan ha lagt grejjer där som den vill ha över, alltså lagt grejjer i Macen. Det kan ju vara vad som helst. Kanske låtar, kanske du har köpt någon film eller TV-program. Kanske du lagt in en egen film som tar en himla massa plats, kanske du lagt över något från iMovie. Jag vet inte, det är svårt svara på härifrån. :)

Om Macen har laddat ner ett iOS-uppdatering så står det på första fönstret i iTunes när man klickar på telefonen. Det ska stå där att det är redo för installation. 

 

 

Är inte stapeln ett mått på hur mycket plats iTunesbiblioteket behöver i telefonen. Dvs det blir 5GB ledig plats.

Om jag struntar i att synka mitt musikbibliotek så visar den att det blir 22 GB ledigt

 

482738566_Skrmavbild2018-05-27kl_19_41_53.thumb.jpg.6a57b754a87a3fb52106bc0520c4f06f.jpg

 

Det stämmer bra med den storlek jag ser på musikbiblioteket i Finder.

 

Någon uppdatering har den inte tankat ner.

 

 

1013766175_Skrmavbild2018-05-27kl_19_41_35.thumb.jpg.7447d407bf6c5c6aa25eb83d21e2dfc0.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

En liten parentes, ett tips för framtiden är att dölja viktig info om dig själv i skärmdumparna. Vi på forumet är snälla, men det finns gott om andra människor som ser saker på ett publikt forum. Nu har du visat ditt fullständiga namn, ditt telefonnummer och var du bor.

 

I alla välmening. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stapeln är en uppskattning över vad som får plats, ingen överföring. Och den behöver tydligen mer än vad som ryms. Går inte att svara på härifrån vad det är. Det behöver inte ens vara något som ligger i iTunes biblioteket utan kan ligga utanför men som är länkat in. Minska på spellistorna, krymp dem. 

 

Det kan också vara så att det blivit fel i filsystemet på iPhone så att den visar fel info om kapaciteten. Det ordnar man genom att nollställa telefonen och därefter ladda in säkerhetskopian. För detta behövs en säkerhetskopia göras först. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, sevensleeper säger:

En liten parentes, ett tips för framtiden är att dölja viktig info om dig själv i skärmdumparna. Vi på forumet är snälla, men det finns gott om andra människor som ser saker på ett publikt forum. Nu har du visat ditt fullständiga namn, ditt telefonnummer och var du bor.

 

I alla välmening. :) 

Tack för dina synpunkter.

Jag brukar vara noga med det men i min frustration tycks jag ha glömt det.

Och nu ser jag inte hur jag ska kunna redigera mitt inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 timmar sedan, Mons säger:

Tack för dina synpunkter.

Jag brukar vara noga med det men i min frustration tycks jag ha glömt det.

Och nu ser jag inte hur jag ska kunna redigera mitt inlägg...

Jag har redigerat dina bilder och laddat upp dem igen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, sevensleeper säger:

Jag har redigerat dina bilder och laddat upp dem igen. :) 

Det gjorde du förbaskat bra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 timmar sedan, Mons säger:

Det gjorde du förbaskat bra ?

:) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-05-28 på 15:19, Raphael säger:

Stapeln är en uppskattning över vad som får plats, ingen överföring. Och den behöver tydligen mer än vad som ryms. Går inte att svara på härifrån vad det är. Det behöver inte ens vara något som ligger i iTunes biblioteket utan kan ligga utanför men som är länkat in. Minska på spellistorna, krymp dem. 

 

Det kan också vara så att det blivit fel i filsystemet på iPhone så att den visar fel info om kapaciteten. Det ordnar man genom att nollställa telefonen och därefter ladda in säkerhetskopian. För detta behövs en säkerhetskopia göras först. 

 

 

 

Tack än en gång.

Jag säkerhetskopierade och fabriksåterställde min iPhone.

Sen laddade jag in säkerhetskopian och plötsligt är det 8 GB ledigt .

 

1455439752_Skrmavbild2018-05-28kl_23_23_34.jpg.059c48df2fc2334d088e8802657530a0.jpg

 

Samtidigt som låtarna jag försökte synka in i söndags är med i telefonen.

I kväll körde jag en synk och det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...