Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ApplePay


igroucho

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, Raphael säger:

Det finns många betallösningar idag och det är ett problem, företag kan omöjligt vara anslutna till alla. Finns ju också Samsung Pay som motsvarar Apple Pay. Fördelen med Swish är att det inte enbart är för Apple eller Android. 

Håller med. Samsung pay går dock också via samma läsare som man blippar kort med. Har jag läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Håller med. Samsung pay går dock också via samma läsare som man blippar kort med. Har jag läst.

Det gör AP oxå enl min erfarenhet. Har terminalen NFC så funkar det. 

Beträff ”avgifter” så har jag förstått utifrån vad jag läst att det handlar om ytterst små dito - det är mängden som Apple tjänar på. AP har för användaren otroligt många fördelar. Det är bara att hoppas på att droppen urholkar stenen. Det har alltid varit en massa motstånd från olika spelare som krampaktigt försöker hålla i sina egna lösningar men som slutligt sveps med i den slutliga flodvågen. Vi har sett det i USA - vi kommer se det här. Hoppas bara att det är snart, att slippa fippla med kort och var och en kan använda sin lur oberoende av operativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, igroucho säger:

Det gör AP oxå enl min erfarenhet. Har terminalen NFC så funkar det. ...

Samsung funkar utan NFC, vilket var min poäng, det använder samma avläsning som bankkortens magnetremsa använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
3 timmar sedan, Alix säger:

Håller med. Samsung pay går dock också via samma läsare som man blippar kort med. Har jag läst.

 

35 minuter sedan, Alix säger:

Samsung funkar utan NFC, vilket var min poäng, det använder samma avläsning som bankkortens magnetremsa använder.

Man blippar väl med NFC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Man blippar väl med NFC?

Jag tror inte nyverbet ”blippa” måste vara så snävt, men jag menade i vart fall att Samsung pay har en något utökad funktion jämfört med Apple pay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Tydligen inte.

Citat

 

Teknik

Butikens betalterminal har inte NFC eller så har de inte aktiverat NFC på terminalen. Kan jag ändå använda Samsung Pay för betalning?

Vanliga frågor

Ja det går alldeles utmärkt, eftersom Samsung Pay förutom NFC även använder sig av Samsungs specialutvecklade MST-teknik (Magnetic Secure Transmission). På de betalterminaler som NFC inte är aktiverat så håller du istället enheten mot kortläsaren, där du vanligen skulle dragit ditt kort. Kortläsaren är oftast placerad på höger sida av betalterminalen.

 

 

https://help.content.samsung.com/csweb/faq/searchFaq.do;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 minut sedan, Alix säger:

”Tydligen inte”, vad då?

Du råkade visst posta ett inlägg mellan mina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du råkade visst posta ett inlägg mellan mina.

Så pass. Odrägligt av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 minuter sedan, Alix säger:

Så pass. Odrägligt av mig.

Det hade varit mycket enklare om alla hade en egen tråd att skriva i. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Samsung funkar utan NFC, vilket var min poäng, det använder samma avläsning som bankkortens magnetremsa använder.

Ok, missat det. Magnetremsor, eller snarare hela teknologin, är förhoppningsvis på väg att fasas ut.

I Spanien (norra delen) var alla läsare av modernt snitt - kanske beroende just på vad som påpekades i första svaret på tråden att man nyligen öht börjat med att ta kort? Jag är okunnig i ämnet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...