Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme som utökat nätverk funkar dåligt


Nicko35

Rekommendera Poster

Har anslutit en Airport Express till mitt befintliga nätverk,huvudsakligen för att jag behövde ett nätverksuttag till min IpTv-Box
Inga större problem att installera iPhone skötte det mesta men hastigheten pendlar nu något enormt mellan 250 mbit/s till 20 mbit/s Känns som om det är en konflikt någonstans,den Airport Extreme jag anslöt är av den äldre modellen och den som jag har som primär basstation är den nya modellen,kan det va det som är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att utöka sitt trådlösa nätverk trådlöst kan vara lite skakigt (ungefär som du beskriver). Speciellt om 'är på gränsen' för vad den primäraa trådlösa räcker.

Det bästa är om du kan testa att ansluta med tråd och i den 'utökade' definiera samma trådlösa nätverk som i den primära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet,men grejen är att mitt nätverk funkar kanon som det är,jag behöver inte utöka det alls egentligen,det ända jag behöver är ett nätverksuttag till min IpTv Box,och att dra en nätverkskabel från min basstation är uteslutet.
Det bästa hade varit om man kunde använda den extra airport exterme som en ren brygga utan att den skickade wifi signalen vidare!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med home plug (kabel via elnätet)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...