Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa sättet för fler nätverksuttag??


Nicko35

Rekommendera Poster

Hej!
Behöver hjälp  med hur jag på bästa sätt får ett nätverksuttag till min IpTv Box på bottenvåningen,routern sitter på övervåningen och det är i princip omöjligt att dra en kabel på något snyggt sätt.
Har funderat på att köpa ny router,en Linksys Velop Meshrouter med två enheter,visserligen så får jag bättre wifitäckning i mitt hus,men det funkar bra som det är med min Airport Exreme och det känns som en dyr lösning på ett litet problem.

Alltså jag behöver ett nätverksuttag till min IpTv box,vilket är det bästa och billigast alternativet,har testat eluttaget men det blev pannkaka!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, SirKnasen säger:

En brygga från WiFi till Ethernet går väl hitta för några hundringar.

Ok,jag är ingen mästare på nätverk precis,vad menar du med brygga?
Länka gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediebrygga. Accesspunkt med ethernetuttag. T ex något sådant https://www.komplett.se/product/617284/datorutrustning/natverk/accesspunkt/tp-link-tl-wa801nd-11n-wireless-ap#

olika kapaciteter och kvaliteter finns, har ingen själv så kan inte råda. Budget? Om du behöver många uttag så kan ju en switch behövas

sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediebrygga. Många termer. Måste läsa specifikationer. Burkarna har ofta förmåga lösa flera uppgifter. Så här stod det om mitt förslag: 

  • Supports multiple operating modes: Access Point, Client, Universal/ WDS Repeater, Wireless Bridge
  • Easily setup a WPA encrypted secure connection at a push of the QSS button 
  • Up to 30 meters Power over Ethernet* capability for flexible deployment 


What This Product Does 
The TP-LINK Wireless N Access Point TL-WA801ND is designed to establish or expand a scalable high-speed wireless N network or to connect multiple Ethernet enabled devices such as game consoles, digital media adapters, printers, or network attached storage devices to a wireless network. The APs support a host of different functions that makes your wireless networking experience more flexible than ever before. Now, you can enjoy a better Internet experience when downloading, gaming, video streaming or with any other application that you may wish to use.

 

men ditt förslag kanske är bättre.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, sefr säger:

Mediebrygga. Många termer. Måste läsa specifikationer. Burkarna har ofta förmåga lösa flera uppgifter. Så här stod det om mitt förslag: 

  • Supports multiple operating modes: Access Point, Client, Universal/ WDS Repeater, Wireless Bridge
  • Easily setup a WPA encrypted secure connection at a push of the QSS button 
  • Up to 30 meters Power over Ethernet* capability for flexible deployment 


What This Product Does 
The TP-LINK Wireless N Access Point TL-WA801ND is designed to establish or expand a scalable high-speed wireless N network or to connect multiple Ethernet enabled devices such as game consoles, digital media adapters, printers, or network attached storage devices to a wireless network. The APs support a host of different functions that makes your wireless networking experience more flexible than ever before. Now, you can enjoy a better Internet experience when downloading, gaming, video streaming or with any other application that you may wish to use.

 

men ditt förslag kanske är bättre.

Sven

Tack för svaren men jag hittade en annan lösning,jag rotade fram en gammal Airport Extreme som jag ahade i källaren och anslöt den till det befintliga nätverket och vipps så löste det sig!!

Men tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...