Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Totalt haveri, vad är fel?


RL84

Rekommendera Poster

Nä i Ath menyn så finns ingen muspekaren så jag vet inte hur jag ska bocka i den rutan för utökat test. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, RL84 säger:

Nä i Ath menyn så finns ingen muspekaren så jag vet inte hur jag ska bocka i den rutan för utökat test. 

Hade du ingen mus ansluten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, RL84 säger:

Har bara en magisk mus, låter lite löjligt på svenska. Haha. Den gamla är sönder

Jaha, du måste ha en via tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Går bra med vilken mus som helst som har USB i änden.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång det utökade testet, den hittar dock inget fel?! Konstigt men det behöver kanske inte betyda att grafikkortet är helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, RL84 säger:

Fick igång det utökade testet, den hittar dock inget fel?! Konstigt men det behöver kanske inte betyda att grafikkortet är helt?

Nej, AHT är inte heltäckande.

 

Dock hänger sig inte datorn på grund av ett felaktigt grafikkort, i regel. Jag tror att din dator behöver en ny hårddisk, helst en SSD, och eventuellt ett nytt grafikkort. Om du tycker att det är värt det. Datorn är ju gammal och stöds inte längre vad gäller senaste Mac OS X.

 

När du kör AHT, ser grafiken konstig ut då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja grafiken är lika när jag kör aht. Ni som kan det här med datorer. Om jag nu köper ny grafik och ssd disk. Har ni förslag på vad för grejjor som är ett lämpligt val?

 

Annars tänker jag MacBook Pro eller vanlig Macbook. Vad vore en bra årsmodell och vad ska man tänka på? Tänker på tidigare inlägg om att de blev bättre 2011 ect. För mig är det viktigt att datorn håller länge. Surfar, excel och tittar på bilder typ det jag gör på datorn.

 

tack på förhand och tack för all hjälp hitintills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SSD: Samsung 860 Evo.

Begagnad bärbar: Se upp för de senare modellerna med undermålig tangentbordkonstruktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Stereotypen säger:

Haha, spännande. Får se om jag testar isf lovar jag att återkomma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-05-25 på 11:47, RL84 säger:

Ja grafiken är lika när jag kör aht. Ni som kan det här med datorer. Om jag nu köper ny grafik och ssd disk. Har ni förslag på vad för grejjor som är ett lämpligt val?

 

Annars tänker jag MacBook Pro eller vanlig Macbook. Vad vore en bra årsmodell och vad ska man tänka på? Tänker på tidigare inlägg om att de blev bättre 2011 ect. För mig är det viktigt att datorn håller länge. Surfar, excel och tittar på bilder typ det jag gör på datorn.

 

tack på förhand och tack för all hjälp hitintills.

From 2011 är som sagt var alla Macar rejält upppiggade.

...

2012 kom USB 3 vilket är ganska bra att ha när det gäller att hantera filer från extern disk eller backup. USB 2 är segt.

...

OM jag vore du skulle jag satsa på en MacBook Pro 13" som är en bra dator för vanligt folk. Ju nyare desto bättre.

...

I slutet på 2012 ( Late 2012 ) kommer också MBP med Retinaskärm som är helt överlägsen den vanliga. Ett måste om man redigerar bilder eller film. Men en MBP med Retinaskärm har RAM-minnet fastlött och kan inte bytas. De har i regel 8 GB men kan ha 16 GB, vilket är ovanligare. 

...

Late 2013 kommer det nya snabbare SSD-diskar. Se bara till att inte köpa en som har 128 GB för det är för lite. Och de är dyra att uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Axelman säger:

From 2011 är som sagt var alla Macar rejält upppiggade.

...

2012 kom USB 3 vilket är ganska bra att ha när det gäller att hantera filer från extern disk eller backup. USB 2 är segt.

...

OM jag vore du skulle jag satsa på en MacBook Pro 13" som är en bra dator för vanligt folk. Ju nyare desto bättre.

...

I slutet på 2012 ( Late 2012 ) kommer också MBP med Retinaskärm som är helt överlägsen den vanliga. Ett måste om man redigerar bilder eller film. Men en MBP med Retinaskärm har RAM-minnet fastlött och kan inte bytas. De har i regel 8 GB men kan ha 16 GB, vilket är ovanligare. 

...

Late 2013 kommer det nya snabbare SSD-diskar. Se bara till att inte köpa en som har 128 GB för det är för lite. Och de är dyra att uppgradera.

Ok tack för all hjälp, jag har köpt en dator på blocket. MacBook Pro 13.-16. 256gb. Får se vad jag gör med min gamla dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...