MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
johann strauss

mailprogrammet Apple

Rekommendera Poster

MacBookpro / 2017 samtliga uppdateringar är OK. Problemet:  varje dag/flera gånger eller bara få gånger, så får jag en varning att: Anslutningen till servern via förvalda portar nådde en maxtidsgräns. prova igen. avsluta Mail,vänter en stund , prova igen, samma sak igen.efter flera försök är allt normal igen tills nästa gång.

Har varit i kontakt med Stockholms Stadsnät, som påstår att det är nog  Apples mail som är fel. 

Kontaktade Apple som efter felsökning hos mig påstår att det är ett fel hos Stockholms  Stadsnät. vad göra???

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle prova med att testa andra portar och servrar. Ofta har en mejlleverantör flera olika alternativ att välja på. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×