Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad dränerar mitt batteri?


Telly82

Rekommendera Poster

50% batteri efter 42 minuters användning.

Men, brukar man inte se en lista över vilka appar som använt mest batteri?

IMG_2052.thumb.PNG.818bc00ef31dbdec154f93bb677ebe78.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att va nån app som ställer till det. Jag skulle undersöka nyss installerade appar först. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ser ut att va nån app som ställer till det. Jag skulle undersöka nyss installerade appar först. 

Några NYA appar har jag inte. Men nya versioner av gamla appar kommer ju hela tiden (för vissa av dem). 

Det är ju liksom lättare att se vilken det är ifall man får se en lista på batterislukarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återskapa via Itunes till fabriksinställningarna. Ta givetvis backup (säkerhetskopia) först. Även IOS skiter sig. Jag hade ett spökbildbibliotek på 2,32 GB som inte försvann förrän jag gjorde så som i länken.

 

Uppenbarligen uppdaterar du inte heller detta OS eftersom ”Batterihälsa (beta)” saknas. Senaste IOS rekommenderas*.

 

*Ska man vara krass borde man begära att alla uppdaterar till senaste möjliga OS innan man får felsökningshjälp. Men jag lovar att försöka ändå.

 

Vill du inte uppdatera IOS får du göra detta.

 

Tips: Generella batterisparfunktioner finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Listan hittar du under Inställningar/Batteri. Jag ser tex att det är Spotify som dragit mest ström för mig (20%).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Listan hittar du under Inställningar/Batteri. Jag ser tex att det är Spotify som dragit mest ström för mig (20%).

Tittade du ens på min skärmdump? ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 minut sedan, Telly82 säger:

Tittade du ens på min skärmdump? ;) 

Japp, ser att du inte ser någon lista. Vad har du för iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Återskapa via Itunes till fabriksinställningarna. Ta givetvis backup (säkerhetskopia) först. Även IOS skiter sig. Jag hade ett spökbildbibliotek på 2,32 GB som inte försvann förrän jag gjorde så som i länken.

 

Uppenbarligen uppdaterar du inte heller detta OS eftersom ”Batterihälsa (beta)” saknas. Senaste IOS rekommenderas*.

 

*Ska man vara krass borde man begära att alla uppdaterar till senaste möjliga OS innan man får felsökningshjälp. Men jag lovar att försöka ändå.

 

Vill du inte uppdatera IOS får du göra detta.

 

Tips: Generella batterisparfunktioner finns här.

Tack för tipsen. 

Något så drastiskt som att radera eller återställa får vänta. Ska resa utomlands en vecka i morgon och vill inte mecka med telefonen så nära avresan. Men strömsparartipsen var bra. De flesta var redan "rätt" inställda, men andra kanske hjälper. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Japp, ser att du inte ser någon lista. Vad har du för iOS?

10.3.3. Har några 32-bits-appar som jag (nu) tror mig ha hittat ersättare till. Får väl uppdatera nästa vecka. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
4 minuter sedan, Telly82 säger:

10.3.3. Har några 32-bits-appar som jag (nu) tror mig ha hittat ersättare till. Får väl uppdatera nästa vecka. :) 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för din info, Telly så började min iphone CE helt plötsligt att konsumera batteri. Googlade men det slutade med att jag ringde den macreparatör jag brukar använda. Som gav samma tips som Alix. Så lydig som jag är gjorde jag enligt instruktionen och mobben slutade att konsumera batteri. Tydligen hade IOS i mobben fått fnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pilen vid batteriet indikerar på att GPS används vid tillfället. Drar massor av batteri.

Kolla under inställningar->Integritetsskydd->Platstjänster vilka appar som använder GPS och ställ in hur du önskar att apparna ska få använda GPS. Kan spara en del batteri.

Men i övrigt har du ju redan fått massor av bra tipps att se över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...