Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

maqs

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar om det finns någon möjlighet att via G Suite göra så att användare kan ta ner PDF-dukument till Adobe Acrobat Reader, fylla i dom, och sedan maila dokumentet till valfri mottagare. Jag vill alltså att mappen som är delad på Google Drive ska vara låst för redigering, man ska inte ha tillgång till att ladda upp grejer eller göra ändringar i dokumenten på Driven. Enbart hämta ner dom till Reader på valfri telefon eller platta fylla i dom och sedan maila dom vidare. Finns denna möjlighet? 

 

Jag vill alltså att PDF ska vara statiska tills man öppnar dom i Reader på sin enhet, ungefär som om man öppnar en länk till en fil på en hemsida. Vet inte om jag är tydlig, men skulle verkligen behöva en lösning på detta. Om jag sätter en mapp till behörighet att enbart läsa så kan jag bara läsa den, inte hämta hem den.

 

Känner mig lite svamlig, men vet inte riktigt hur jag ska beskriva mitt önskemål tydligare. Om någon har en susning så får ni gärna hjälpa mig. Med svar eller följdfrågor, bara jag kommer vidare. :)

 

Tack och hej så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...