Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

 skall sluta sälja musik via nedladdningar


xeric

Rekommendera Poster

49 minuter sedan, sevensleeper säger:

Då lagrar du filen i iCloud - inte sant? Någonstans måste ju filen existera.

Jag kan tänka mig att med iTunes och iTunes Match så har AM koll på vilken musik man har hemma eller inte - och att man erbjuds en ström från AM eftersom man har det hemma. För det tror jag inte man måste ha filen lagrad på iCloud.

 

Rent spekulativt såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 minuter sedan, modEric säger:

Jag kan tänka mig att med iTunes och iTunes Match så har AM koll på vilken musik man har hemma eller inte - och att man erbjuds en ström från AM eftersom man har det hemma. För det tror jag inte man måste ha filen lagrad på iCloud.

 

Rent spekulativt såklart.

Nu är jag inte med på hur du menar. :) Om låten redan finns på AM, varför måste då Match hålla koll på om man har den lokalt på hårddisken? Följdfråga: hur ska Match veta att den lokala förlagan är laglig? Följdfråga 2: måste det vara en DRM-fil för att Match ska hålla reda på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sevensleeper säger:

Nu är jag inte med på hur du menar. :) Om låten redan finns på AM, varför måste då Match hålla koll på om man har den lokalt på hårddisken? Följdfråga: hur ska Match veta att den lokala förlagan är laglig? Följdfråga 2: måste det vara en DRM-fil för att Match ska hålla reda på det?

Ingen aning. Jag har bara min egen musik hemma. Inget lagrat i ngt moln, el något från någon streamtjänst. Men jag har för mig  inte tar ngn hänsyn till var/hur/när man köpte sin musik innan. De matchar bara vad man har eller inte har s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sevensleeper säger:

Haha! Inget behov alls, jag bara "förutsåg" händelseförloppet. ;) 

Vilken “efterkonstruktion”. ^_^  Nejdå, men jag hade ingen plan alls på att ta upp det, så det var nog bara en önskedröm.

 

För det var inte det det handlade om, utan om att  skall sluta sälja musik. Och just nu är tråden ganska duktigt OT. :shifty::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, sevensleeper säger:

Nu är jag inte med på hur du menar. :) Om låten redan finns på AM, varför måste då Match hålla koll på om man har den lokalt på hårddisken? Följdfråga: hur ska Match veta att den lokala förlagan är laglig? Följdfråga 2: måste det vara en DRM-fil för att Match ska hålla reda på det?

 

iTunes Match bryr sig inte om ifall den lokala filen är laglig eller inte.

Något som diskuterades flitigt när iTunes Match lanserades och resonemanget var att genom att du betalar för iTunes Match så får bolagen betalt för olagliga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
21 minuter sedan, modEric säger:

Ingen aning. Jag har bara min egen musik hemma. Inget lagrat i ngt moln, el något från någon streamtjänst. Men jag har för mig  inte tar ngn hänsyn till var/hur/när man köpte sin musik innan. De matchar bara vad man har eller inte har s a s.

Okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
16 minuter sedan, modEric säger:

Vilken “efterkonstruktion”. ^_^  Nejdå, men jag hade ingen plan alls på att ta upp det, så det var nog bara en önskedröm.

Haha! Nej då, det är bra att vi inte tycker samma sak i frågan, det vore ju trist om alla tyckte samma sak och hade samma behov. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
4 minuter sedan, lappen71 säger:

 

iTunes Match bryr sig inte om ifall den lokala filen är laglig eller inte.

Något som diskuterades flitigt när iTunes Match lanserades och resonemanget var att genom att du betalar för iTunes Match så får bolagen betalt för olagliga filer.

Okej, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...