Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradering av forummjukvaran


felix-d

Rekommendera Poster

sevensleeper
3 minuter sedan, Alix säger:

Det kanske är för att du är moderator?

Kanske. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar
sevensleeper
19 minuter sedan, e-snobben säger:

Inte undra på :hihihi:

 

Allvarligt talat så går det rätt snabbt här nu. Har dock inte Telia utan Bredband2.

;) 

 

Ja, allt utom "nytt innehåll" går som sagt snabbt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

Ja, allt utom "nytt innehåll" går som sagt snabbt. :) 

Det beror på vad du har för inställningar där. De förinställda är ganska generösa och det blir en ganska stör databassökning som kan ta lite tid.

Prova mitt standardflöde, så kan du ju spara det som ditt eget om du gillar det. https://forum.macworld.se/discover/29/
Har en variant som är 1v också: https://forum.macworld.se/discover/30/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, modEric säger:

Det beror på vad du har för inställningar där. De förinställda är ganska generösa och det blir en ganska stör databassökning som kan ta lite tid.

Prova mitt standardflöde, så kan du ju spara det som ditt eget om du gillar det. https://forum.macworld.se/discover/29/
Har en variant som är 1v också: https://forum.macworld.se/discover/30/

För mig går Nytt innehåll snabbt.  Det enda som tar tid är att spara inlägg i långa trådar. Ju längre tråd desto längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

När jag trycker på "Markera webbplatsen som läst" så funkar "Oläst innehåll" mycket bättre. Självfallet nollställs innehållet där, men under dagen fylls det ju på och då går det ändå snabbt när jag trycker på "Oläst". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, sevensleeper säger:

När jag trycker på "Markera webbplatsen som läst" så funkar "Oläst innehåll" mycket bättre. Självfallet nollställs innehållet där, men under dagen fylls det ju på och då går det ändå snabbt när jag trycker på "Oläst". 

Använder du forumets förvalda eller har du sparat ett eget flöde? Provade du med länken ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, modEric säger:

Använder du forumets förvalda eller har du sparat ett eget flöde? Provade du med länken ovan?

Provade. Jag vill ju se allt nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Provade. Jag vill ju se allt nytt.

Ja, den jag har (länken/länkarna ovan) visar ALLT nytt, 2 dagar resp 1 vecka tillbaka. Så som man kunde välja på gamnla forumet.

 

Forumets förvalda sök, kollar 365 dagar tillbaka i tiden - och bara oläst innehåll. I beta-forumet var den ställd på “sen senaste besöket”, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
24 minuter sedan, modEric säger:

Ja, den jag har (länken/länkarna ovan) visar ALLT nytt, 2 dagar resp 1 vecka tillbaka. Så som man kunde välja på gamnla forumet.

 

Forumets förvalda sök, kollar 365 dagar tillbaka i tiden - och bara oläst innehåll. I beta-forumet var den ställd på “sen senaste besöket”, har jag för mig.

Okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag vill fortfarande kunna stänga av de nya "smileysarna" eller att de kommer längst ner. Mycket irriterande att man måste scrolla förbi hela tiden. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Jag vill fortfarande kunna stänga av de nya "smileysarna" eller att de kommer längst ner. Mycket irriterande att man måste scrolla förbi hela tiden. :armskeptisk:

Du kan skriva ”:arm” o s v så dyker den och andra upp automagiskt. Hoppas inte för mycket på IDG. De hör av sig igen när något nytt ska installeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Du kan skriva ”:arm” o s v så dyker den och andra upp automagiskt. Hoppas inte för mycket på IDG. De hör av sig igen när något nytt ska installeras.

Jo jag vet, men jag kan inte vad de heter utantill. Gillar inte alls denna version av forumet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

@Axelman:

När du trycker på "smiley-iconen" i svarsrutan, så tryck då även på "Visa Fler/Emoticons" så får du endast de gamla. (Så länge du inte scrollar uppåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Stereotypen säger:

@Axelman:

När du trycker på "smiley-iconen" i svarsrutan, så tryck då även på "Visa Fler/Emoticons" så får du endast de gamla. (Så länge du inte scrollar uppåt)

Som att gå över ån efter vatten. Det går inte fortare och är inte smidigare. Men tack för att du bryr dig. Det är just sådant här som jag fascinerades av med Macen. Smart enkelt och intuitivt och ett rent snyggt gränssnitt. Precis allt som forumet inte är. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är relativt. Innan var jag tvungen att skriva hela smileyns namn, nu räcker det med några tecken så kan jag välja (jag använder dock inte alla 102).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det spelades upp ett ljud idag när jag hade bifogat en bild. Nåt nytt? Det har inte hänt tidigare. :fundersam:

 

Är säkert jättebra funktion för många (andra), men jag stänger nog av notiserna i webläsaren. Man får ju meddelandenotiserna ändå i forumsystemet (klockikonen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, e-snobben säger:

Bilder med ljud kallas filmer. :hihihi:

:lol: Nja inte riktigt så.

 

 

- - -

 

Såg nu att det fanns en rad i inställningarna om ljud: https://forum.macworld.se/notifications/options/

 

mwf_prefs_notiser.png.297f8d44c0de4e7da4fa62142b843ace.png

 

Vet inte om den fanns där innan, eller om det med ljud inte har fungerat innan, på samma sätt. Det brukasr plinga till vid notiser, men det har aldrig spelats upp ett ljud när man kladdat upp en bild, och uppladdningen är klar. Den sista kan man vara utan. Jaja, det gick att stänga av, så hellre utan ljud heeelt, än bildplinget.

 

Men jag tycker inte att inställningen matchar beteendet. Det var ingen notis, utan bara plingade till (med ett annat ljud) när bilden var färdiguppladdad s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej @e-snobben 

Häromdagen gjorde vi en ändring om cookierutan på forumen, varför den dök upp igen, men efter att du gjort ditt val borde den vara dold om du inte rensar dina cookies. Jag kan inte svara på varför du upplevde att forumet gick mycket snabbare en period förut, vi gjorde tyvärr inga magiska ändringar då.

Idag gjorde jag en uppdatering av forummjukvaran för Macworld forum, inga direkta nyheter men en del mindre fixar m.m ska vara lösta med denna uppdatering. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, felix-d säger:

Häromdagen gjorde vi en ändring om cookierutan på forumen, varför den dök upp igen, men efter att du gjort ditt val borde den vara dold om du inte rensar dina cookies. Jag kan inte svara på varför du upplevde att forumet gick mycket snabbare en period förut, vi gjorde tyvärr inga magiska ändringar då.

Trevligt... Då skall jag testa igen. :crossfingers:

 

11 timmar sedan, felix-d säger:

Idag gjorde jag en uppdatering av forummjukvaran för Macworld forum, inga direkta nyheter men en del mindre fixar m.m ska vara lösta med denna uppdatering. 

Finns det ingen changlog (likn) som man kan se. Lite överkurs kanske, men smidigt att ha läst om/då man skall hjälpa andra, så man vet t ex om forumet funkar si eller så - eller inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, modEric säger:

Finns det ingen changlog (likn) som man kan se. Lite överkurs kanske, men smidigt att ha läst om/då man skall hjälpa andra, så man vet t ex om forumet funkar si eller så - eller inte alls.

 

? Japp om du är nyfiken så finns den här. I senaste uppgraderingen uppdaterade jag både 4.3.4 och 4.3.5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...