MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
felix-d

Uppgradering av forummjukvaran

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Det spelades upp ett ljud idag när jag hade bifogat en bild. Nåt nytt? Det har inte hänt tidigare. :fundersam:

Är säkert jättebra funktion för många (andra), men jag stänger nog av notiserna i webläsaren. Man får ju meddelandenotiserna ändå i forumsystemet (klockikonen).

Redigerad av modEric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, modEric säger:

Det spelades upp ett ljud idag när jag hade bifogat en bild. Nåt nytt? Det har inte hänt tidigare. :fundersam:

Bilder med ljud kallas filmer. :hihihi:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, e-snobben säger:

Bilder med ljud kallas filmer. :hihihi:

:lol: Nja inte riktigt så.

- - -

Såg nu att det fanns en rad i inställningarna om ljud: https://forum.macworld.se/notifications/options/

mwf_prefs_notiser.png.297f8d44c0de4e7da4fa62142b843ace.png

Vet inte om den fanns där innan, eller om det med ljud inte har fungerat innan, på samma sätt. Det brukasr plinga till vid notiser, men det har aldrig spelats upp ett ljud när man kladdat upp en bild, och uppladdningen är klar. Den sista kan man vara utan. Jaja, det gick att stänga av, så hellre utan ljud heeelt, än bildplinget.

Men jag tycker inte att inställningen matchar beteendet. Det var ingen notis, utan bara plingade till (med ett annat ljud) när bilden var färdiguppladdad s a s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-06-20 på 16:18, modEric säger:

:lol: Nja inte riktigt så.

Man måste ju ta chansen när den ges. ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så jäkla störande att sidan hoppar fram och tillbaks när man går till vissa inlägg via notifikationsmenyn! Det blir inte så i alla trådar varje gång utan bara i en del. Har inte koll på om det är samma trådar hela tiden men störande är det så det räcker. :superirriterad:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och, forumet är segt, undantaget möjligen om man går hit mitt i natten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För några dagar sen blev det riktigt bra fart på forumet. Hurraaa! ropade jag för mig själv. Igår eller i förrgår dök plötsligt den där dialogrutan om att godkänna cookies upp igen även i Safari. Den har ju bara varit ett problem i Chrome sen en längre tid tillbaks. Idag är den glädjande nog borta igen. Men forumet har återgått till att vara lika segt i de fall det varit segt de senaste månaderna, undantaget då några dagar i förra veckan då man verkligen hade anledning att jubla.

@felix-d Vad har ni hållit på med den senaste tiden i form av forumprogrammering? Kunde det inte vara idé att återgå till hur ni hade kodat förra veckan när det för en gångs skull gick så smidigt? Då när det gick snabbt att ladda alla sidor och man även slapp godkänna cookies i tid och otid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej @e-snobben 

Häromdagen gjorde vi en ändring om cookierutan på forumen, varför den dök upp igen, men efter att du gjort ditt val borde den vara dold om du inte rensar dina cookies. Jag kan inte svara på varför du upplevde att forumet gick mycket snabbare en period förut, vi gjorde tyvärr inga magiska ändringar då.

Idag gjorde jag en uppdatering av forummjukvaran för Macworld forum, inga direkta nyheter men en del mindre fixar m.m ska vara lösta med denna uppdatering. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, felix-d säger:

Hej @e-snobben 

Häromdagen gjorde vi en ändring om cookierutan på forumen, varför den dök upp igen, men efter att du gjort ditt val borde den vara dold om du inte rensar dina cookies. Jag kan inte svara på varför du upplevde att forumet gick mycket snabbare en period förut, vi gjorde tyvärr inga magiska ändringar då.

Idag gjorde jag en uppdatering av forummjukvaran för Macworld forum, inga direkta nyheter men en del mindre fixar m.m ska vara lösta med denna uppdatering. 

Om jag startar en webbläsare - oavsett om det är Safari, Chrome eller Firefox - så får jag meddelandet. Så länge jag har igång webbläsaren kan jag surfa till andra sidor eller ladda om forumet utan att jag får meddelandet. Men om jag avslutar webbläsaren och startar den så får jag meddelandet igen när jag går hit. Kakorna verkar inte kunna läsas in trots att de finns där. Kollade i Chrome just och så här ser det ut för forum.macworld.se när webbläsaren varit avstängd och alltså inte ännu tillfrågats av MW forum.

1686167135_MWforum.png.cedc460913644404c32786d5cf177043.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, felix-d säger:

Trevligt... Då skall jag testa igen. :crossfingers:

11 timmar sedan, felix-d säger:

Finns det ingen changlog (likn) som man kan se. Lite överkurs kanske, men smidigt att ha läst om/då man skall hjälpa andra, så man vet t ex om forumet funkar si eller så - eller inte alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, modEric säger:

Finns det ingen changlog (likn) som man kan se. Lite överkurs kanske, men smidigt att ha läst om/då man skall hjälpa andra, så man vet t ex om forumet funkar si eller så - eller inte alls.

👍 Japp om du är nyfiken så finns den här. I senaste uppgraderingen uppdaterade jag både 4.3.4 och 4.3.5.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu