Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grupp-mail via gmail


Gunnar Akner

Rekommendera Poster

Gunnar Akner

Vet någon på Foum hur man kan skicka ut grupp-mail via gmail till fler än ett-hundra personer samtidigt? Jag använder Mac OS Sierra 10.12.6 samt gmail v10.3. Det går bra att skicka till 99 personer och jag vill intde dela upp utskicket på två bara för att det överstiger ett-hundra mottagare. Tackam för råd. 

 

Gunnar Akner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Akner

• Menar du Google web-mail? 

Vlka andra e-postklienter kan användas för att skicka fler än ett-hundra emails som ett grupp-mail? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt så skulle jag tro att de flesta har någon begränsning; de vill ju inte utnyttjas för spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Akner

För mig gäller det just gruppmail med 100-300 adresser. Finns det något sätt att skicka dem via email, hest gmail? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Gunnar Akner säger:

För mig gäller det just gruppmail med 100-300 adresser. Finns det något sätt att skicka dem via email, hest gmail? 

 

Du får väl skicka tre likadana mejl till grupp1, grupp2 och grupp3, som då innehåller (upp till) 99 användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Akner

Jag vill skicka dem i samma mail så att alla ska kunna svara och delta i samma diskusion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Gunnar Akner säger:

• Menar du Google web-mail? 

Vlka andra e-postklienter kan användas för att skicka fler än ett-hundra emails som ett grupp-mail? 

Ja jag menar Googles web-mail. Det spelar ingen roll vilken klient du kör. De vill förhindra spammand. Endast webmailen funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Gunnar Akner säger:

Jag vill skicka dem i samma mail så att alla ska kunna svara och delta i samma diskusion.

Det var skillnad mot vad du skrev. Du vill alltså ha ett diskussionsforum via e-post, inte bara utskick av (typ) nyhetsbrev.

 

Då kan du titta här:

https://www.a2hosting.com/blog/5-outstanding-forum-platforms-set-online-community/

http://www.quertime.com/article/15-best-online-forum-platforms-software-free-and-paid/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...