Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är android hot mot IOS ? Del 2


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

För något år sedan skrev jag min personlig åsikt när det gäller android mot iOS så nu är det time för en uppföljning på det hela.

 

Jag ska säga att jag har två telefoner som jag växlar mellan, den ena är en iPhone 7 plus 256Gb samt en ny inköpt Nokia 7 plus 64Gb men plats för minnes kort och där har jag satt ett 128Gb.

Jag har även en Appel Watch modell 3, samt en lg Watch för android systemet.

 

 

I slutet på mitt förra inlägg så skrev jag att android systemet inte var någon hot mot iOS eftersom dom hade så dålig säkerhet att systemet var så dåligt som man kunde jämföra det som en ost med ett lands namn.

 

Nu måste jag nog säga att dom har tagit det här med säkerheten mera på allvar och man har infört en del nya säkerhets rutiner, detta har gjort att man har slängt ut 400 000 (om det stämmer) program från deras Play Store.

Man har även lagt till ett säkerhetsprogram som kollar av telefonens appar och även dom som man installerar på telefonen.

 

Man har även gjort att loggar man in någonstans så får man en kod man ska skriva in och det är lite som två stegs inloggningen och det är åt rätt håll.

 

Då kommer vi till den springande punkten, är android os bättre än iOS?

Svaret är NEJ, med följande punkter.

 

Det är ytters få telefoner som kör renodlad android system, den enda två som jag vet är Google Pixel och Nokia, med reservation att jag kan ha fel.

 

En stor del av android telefoner har först android systemet i sig men sedan läggar tillverkarna ett skal på systemet som gör att hele telefon blir seg och fungerar sk--t dåligt.

Där av att man försöker få det att flytta med brutal kraft istället för att optimera  hårdvaran och mjukvaran så att dom lever i harmoni.

 

Den här harmonin har Apple lyckas med eftersom dom gör både hård/mjuk varan själva.

 

Det finns många som installerar program från hemsidor och inte genom deras butik men det blir bättre och bättre på den fronten.

Den här biten har ju apple löst genom inga program kan installeras om dom inte har gått igenom deras butik.

 

Kommer android bli bättre, kan man fråga.

Jo, den kommer att bli bättre och bättre men inte lika bra som iOS eftersom uppdatering till nya version av os fungera inte lika bra som på iOS.

 

Nog om detta, och som märkte så var det här en högst personlig synvinkel om " slaget om OS" och som jag har upplevt det hela.

 

Som slutkläm, så finns det inte något krig mellan dom olika systemen, det finns två olika systemet som får telefoner att fungera, det är bara tidningarna som slår upp ett krig som inte finns. Det var samma sak när Saab fanns, då var det också ett krig mellan Volvo och Saab.

 

Ha en trevlig helg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är det för fel med det ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...