Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS problem till en mottagare


Mariedk

Rekommendera Poster

Hej,

jag kan inte sända SMS till én av mina vänner. Jag har iPhone 5s, han har en Android.

Han kan sända till mig

Jag kan ringa till honom

Jag kan skicka SMS till andra Android-telefoner.

Har googlat problemet o fölgt alla förslag men har kommit fram till att det är min telefon som har problemet. Sätter jag SIM i en annan iPhone 5s, funkar det, också om jag återställer telefonen till fabriksinställningar. Men efter att jag har läst in backup igen, återkommer problemet.

Jag har också tagit bort honom som kontakt o skrivit in numret manuellt, nollställt nätverksinställningar, på o av med iMessage, på o av med flyplansläge, hard reset.

Han har kollat så att jag inte är blockerad, han har också kollat med sin operatör, o de kan inte se att det är försökt leverat från mig.

Jag får bara ”inte skickat” sekunderna efter jag har sänt.

 

Någon som har några idéer eller förslag på vad det kan vara? Jag vill helst inte gå tillbaka till fabriksinställningar o börja från början, så jag försöker här först.

Vänlig hälsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att när du försöker skicka sms så görs det inte med telefonnummer utan hans mailadress 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Har androidanvändaren tidigare använt iPhone/imessage? Jag har själv lite problem med viss kommunikation med en sådan kontakt. Har dock ingen lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • xeric changed the title to SMS problem till en mottagare
Mattiasgbg
3 minuter sedan, SirKnasen säger:

Misstänker det, men det ligger ju lite utanför min kontroll. Inte heller något större problem då SMS funkar men bilder mm bråkar. För övrigt har jag, enligt min operatör som inte har koll på iMessage, skickat totalt ca 70 SMS det senaste halvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

@Lappen71, finns det någon möjlighet att se om den slår över till mailadress? Jag har ju tagit bort kontakten o skrivit in telefonnumret manuellt, tror du ändå den kan skapa en mailadress?

 

@Mattiasgbg o SirKnasen, nej, mottagaren har aldrig haft iPhone.

 

Alltså, det funkar ju att skicka från en annan iPhone 5s med mitt SIM, o det funkar när min iPhone är återställd till fabriksinställningar, men inte när backup blir inläst igen.:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...