Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP med konstiga fel


Halmis

Rekommendera Poster

Hej! Min Macbook pro 2013 har blivit lite konstig.
Om man har på ett Youtubeklipp, Netflix osv. i helskärm och stänger datorn kommer klippet snart starta igen med datorn stängd, ibland tar det 1 minut och ibland 20. Hur får jag bort detta? Jag vill att det ska vara tyst när jag stänger datorn.

 

En annan irriterande grej är att ofta när jag öppnar ett nytt program så fastnar dock och vill inte gå ner förrän jag öppnar ett nytt program igen. Ibland kan det räcka att swipea till ett redan öppnat program

 

 

Jag har återställt PRAM och allt vad det heter. Har haft felen länge. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar alltså om att datorn inte går ner i viloläge, eller att datorn väcks från viloläge på grund av något? Det enklaste är ju att stänga av datorn från menyn (”Avsluta”) istället för att bara stänga locket. :) 

 

Kolla inställningar för viloläge, det finns en ruta där om att datorn kan väckas, så bocka ur den. Datorn kan väckas av mjukvara och av signaler från en extern enhet t ex att man rör på musen. Ibland blir det fel på externa enheter så de skickar signal till datorn så datorn väcks fast man inte rört något. 

 

Kör säker start - håll ner Shift och starta datorn, logga in och sedan starta om. (Kräver att datorn var avstängd innan inte bara satt i vila). Detta rensar diverse filer, kan hjälpa ibland. 

 

Och prova köra med Safari istället för Chrome och se om det är någon skillnad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...