Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen SMS ljud signal från en enda person


Pantera
 Share

Go to solution Solved by Raphael,

Rekommendera Poster

Hej! Jag får inte SMS ljudsignal från en person i min kontakt lista, det är just min älskade dotter, varför? Vad ska jag göra för att ordna det? Enligt detta forum skulle jag ändra på SMS ljudsignalen till standard . Det är så att  standard finns inte som möjlighet på Iphone X att vilja på utan: förval. Det funka ändå inte. Tacksamt för hjälp-

Pantera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Du får ljudsignal när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringsignalen kommer utan problem, och SMS meddelande kommer fram, det är bara SMS ljudet som inte kommer fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du redigerar kontakten och kollar vid SMS-signal, visas "Förval" eller någon egen signal för kontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen
Postad (redigerade)

.

 

Redigerad av Stereotypen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen jag har inte fått svar på min fråga. Är det ingen som vet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • xeric changed the title to Ingen SMS ljud signal från en enda person
8 timmar sedan, Pantera säger:

Hej igen jag har inte fått svar på min fråga. Är det ingen som vet? 

Tack för den pungsparken, du kan väl börja med att svara på de frågor vi ställt dig för att vi ska kunna försöka hjälpa till.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)

1. Öppna app:en Kontakter. 

2. Välj din dotters kontakt. 

3. Tryck på Ändra. 

4. Gå till ”SMS signal”, tryck där och välj den signal du vill det ska vara. 

5. Tryck på Klar. 

6. Tryck på Klar igen. 

 

Nu kan du lämna app:en Kontakter. 

 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade exakt samma fel i över ett år och kämpade många gånger med Apples support för att lösa det. Felet kvarstod trots telefonbyte. De landade till slut i att det blivit något slags fel på en grundläggande nivå i operativsystemet som låg kvar trots uppdateringar och flytt till nya telefoner via iCloud-säkerhetskopiorna. Lösningen blev en total återställning via iTunes (så att ett helt nytt OS laddas ner och installeras) och att sedan inte ladda upp säkerhetskopian utan installera den som ”Ny telefon” och ladda ner alla appar på nytt och göra om alla inställningar från början. Tog lite tid men sedan fungerade det bra. Problemet försvann till enda priset att alla gamla sms försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, SirKnasen säger:

Tack för den pungsparken, du kan väl börja med att svara på de frågor vi ställt dig för att vi ska kunna försöka hjälpa till.

Jag har svarat på alla frågor. Bla din fråga dvs: ja -det står förval på SMS ringsignal. Jag ändrade till en annan signal- men det funkar inte ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

1. Öppna app:en Kontakter. 

2. Välj din dotters kontakt. 

3. Tryck på Ändra. 

4. Gå till ”SMS signal”, tryck där och välj den signal du vill det ska vara. 

5. Tryck på Klar. 

6. Tryck på Klar igen. 

 

Nu kan du lämna app:en Kontakter. 

 

 

Jag har gjort det redan men det funkar inte. Jag är orolig att jag tvingas att installera om min tel som  ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, henrikda säger:

Jag hade exakt samma fel i över ett år och kämpade många gånger med Apples support för att lösa det. Felet kvarstod trots telefonbyte. De landade till slut i att det blivit något slags fel på en grundläggande nivå i operativsystemet som låg kvar trots uppdateringar och flytt till nya telefoner via iCloud-säkerhetskopiorna. Lösningen blev en total återställning via iTunes (så att ett helt nytt OS laddas ner och installeras) och att sedan inte ladda upp säkerhetskopian utan installera den som ”Ny telefon” och ladda ner alla appar på nytt och göra om alla inställningar från början. Tog lite tid men sedan fungerade det bra. Problemet försvann till enda priset att alla gamla sms försvann.

Oj ! Tack för svaret. Jag hoppas att jag inte behöva göra det! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! NU HAR JAG SJÄLV HITTAT FELEN!  Jag gjorde sådan: jag gick in på kontakt-detaljer-och noterade att "Göm notiser "var markerat grön och då AVMARKERADE jag det. Av någon anledning var detta på och därför kom ingen ljudsignal vid SMS. Eftersom jag så på andra tråder att det var några med samma problem vill jag detta svar spridas.

Enligt andra kunnig personer som jag pratade med detta fel kan återkommer vid uppdateringar. Det gälla att vara uppmärksamt.

Tack till dem som försökte hjälpa mig 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har samma fel, hör inte SMS från en viss person! Har iphone, men hittar ingen kontakt-detaljer.....nån som vet Vart? 
blir tokig på att inte höra sms som kommer...

 

tack på förhand ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena!!

Fick exakt samma problem med sms från min fru, då var det tvärtyst. Allt annat fungerade prima.
Lösningen blev att radera min fru från kontakt-listan och sedan lägga in henne igen i kontakter, då funkade det igen.

Observera att detta är en iPhone 11 jag gjorde det på och eftersom jag har iCloud försvann inga konversationer eller skickade bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hejpådejdingoing
2020-05-17 på 20:32, luzken säger:

Jag har samma fel, hör inte SMS från en viss person! Har iphone, men hittar ingen kontakt-detaljer.....nån som vet Vart? 
blir tokig på att inte höra sms som kommer...

 

tack på förhand ?

Hej. Hens förklaring var lite dålig. Men du går in på en sms konversation med den personen du vill sätta på ljudet på. Sedan klickar du på deras namn som är under deras bild när du är inne på konversationen och ser eran chatt. När du har klickat där så kommer det upp tre olika alternativ där ett av dem är info. Klicka på det och om göm notiser är på så ska du stänga av det. Då bör det fungera. Gjorde ett konto här bara för att hjälpa dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...