MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Explorer

Time Machine kryptering tar oändlig tid ?

Rekommendera Poster

Jag har en iMac 27,  som jag anslutit en Seagate  extern hårddisk till. I går kväll lät jag den gå igång som Time Machine.

De 125 GB som jag använt gick in där på ett par tre timmar. Dessutom har jag angivit att jag vill kryptera den.

Den funktionen har nu stått och arbetat i 30 timmar och har ändå bara krypterat 1/5 av innehållet.   Bifogar dump.

Verkar inte alls okay.

Kanske skulle jag inte behöva kryptera:  Datorn i sig öppnas bara genom mitt huvudlösenord. Och då kanske också TM-hdd kräver samma lösenord

och alltså inte kan öppnas av någon annan än mig. ?

Det är min angelägna fråga i dag.

TIME MACHINE I DAG.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om inte hårddisken är krypterad så kan dess innehåll relativt lätt läsas av någon som får tillgång till hårddisken. Om det som lagras på den inte är krypterat så kan det alltså både läsas och antagligen tolkas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, just därför skulle jag nu försöka att kryptera innehållet . Men efter 30 timmar är fortfarande  bara 1/5 krypterat.  Det är det, jag undrar över.  Och hoppas att någon kan svara på, om det är okay. Ska det vara så ?  Externa disken surrar och går varm på andra dygnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Explorer säger:

Ja, just därför skulle jag nu försöka att kryptera innehållet . Men efter 30 timmar är fortfarande  bara 1/5 krypterat.  Det är det, jag undrar över.  Och hoppas att någon kan svara på, om det är okay. Ska det vara så ?  Externa disken surrar och går varm på andra dygnet.

Om det är USB 2.0 tar det extra lång tid eftersom överföringshastigheten påverkar tiden för kryptering. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag har  USB 3.0 hela vägen.

Och jag har kommer fram till att jag alls inte behöver  kryptering. Min externa Time Machine disk är låst av det unika lösenord jag gett den.   Ämnet känns avslutat. Tack för tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu