Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärm flimrar i helskärmsläge


Hubbeert

Rekommendera Poster

Hej

Har en MacBook Pro 2017 med MacOS High Sierra  10.13.4 som flimrar till i helskärms läge när jag tittar på film på Netflix eller Itunes. Har läst en del tips om att stänga av Night Shift, stänga av justera ljus styrka automatiskt, installera om datorn men inget funkar. 

 

Mest problem i mörk omgivning, i dags ljus flimrar det till vid start av filmen i helskärms läge.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Skärm flimrar i helskärmsläge

Har själv inte upplevt dessa problem, har du ringt apple support? Kan vara bra att göra det då det lär täckas av garantin om det är ett hårdvarufel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-05-05 på 10:23, Hubbeert säger:

Hej

Har en MacBook Pro 2017 med MacOS High Sierra  10.13.4 som flimrar till i helskärms läge när jag tittar på film på Netflix eller Itunes. Har läst en del tips om att stänga av Night Shift, stänga av justera ljus styrka automatiskt, installera om datorn men inget funkar. 

 

Mest problem i mörk omgivning, i dags ljus flimrar det till vid start av filmen i helskärms läge.

Vilken webbläsare? Samma problem oavsett webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Safari men det händer även i iTunes när jag använder helskärms läge. Om jag har markören placerad över funktions tangenterna (Play, paus...) Så blinkar skärmen inte. Likadant om jag drar ner markören så att dockan blir synlig. Har sett på nätet att det är fler som drabbats av det, även med äldre datorer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gjort SMC-reset?

Gjort P-Ram reset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...