Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med ned/uppladdning


Cubalibre

Rekommendera Poster

Cubalibre

Hej!

 

Det första jag märkte av var då jag försökte ladda ned något via utorrent, så startade aldrig nedladdningen. Startade jag dock om programmet så började nedladdningen med en gång. Vad jag sedan la märke till var att jag inte laddade upp någonting, vilket jag alltid har gjort tidigare.

Jag avinstallerade utorrent, gick till deras sida för att ladda ner det på nytt, och då kom nästa problem. Google Chrome låter mig inte ladda ner någonting ifrån någon sida. Jag får inget felmeddelande, utan det börjar helt enkelt inte att ladda ner något. Jag testar då Safari, och där fungerar det utan problem. Ominstallationen hjälper dock inte.

Jag försöker att koppla in nätverkskabeln direkt ifrån väggen in i datorn, och det fungerar inte heller. Sedan startar jag upp min stationära windowsdator, och där fungerar allt....både att ladda ner och seeda med utorrent, och att ladda ner med Google Chrome, så det borde ju inte vara något fel på nätverket, utan något måste väl ha hänt med min Macbook Pro.....frågan är bara vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cubalibre säger:

Jag testar då Safari, och där fungerar det utan problem. 

 

Om det funkar med Safari är det nog inte fel på din dator? Håll dig till Safari bara :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cubalibre
3 minuter sedan, mixxon säger:

 

Om det funkar med Safari är det nog inte fel på din dator? Håll dig till Safari bara :P 

Det är ju bara nedladdning via webläsare som fungerar med Safari, vilket också alltid har fungerat felfritt med Google Chrome. Och har som sagt även problem med att ladda ner via torrent, och jag seedar ingenting längre.....så något har ju hänt. Allt Fungerar felfritt i windowsdatorn....så något är ju galet i macen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir enklare med lite mer information. Har du länk till filen du inte kan ladda ner så kan jag testa om det fungerar för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cubalibre
19 minuter sedan, Hummel säger:

Blir enklare med lite mer information. Har du länk till filen du inte kan ladda ner så kan jag testa om det fungerar för mig.

 

Att det inte går att ladda ner via Google Chrome är inget jag bryr mig så mycket om. Det fungerar med Safari om det skulle vara så. Det är väldigt sällan jag laddar ner något så. Det har dock fungerat förut, så något har ju hänt, samtidigt som torrenter slutade att ladda ner och ladda upp.

 

Jag misstänkte först att något var galet med routern.....läste om port forward m.m, men då det blir samma fel då jag kopplar förbi routern, och då windowsdatorn fungerar, som även den är kopplad till samma router.....så förstår jag inte vad som har hänt riktigt...

 

Jag har även laddat ner ett par andra torrentprogram, och det fungerar inte med dom heller. Brandväggen är och har alltid varit avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde i alla fall ett försök att hjälpa till.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...