Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mackan1

Uppkoppling av skrivare

Rekommendera Poster

Mackan1

Hej!

 

Lyckas inte skriva ut från min skrivare Canon i7250 med min Macbook Pro 2012, High OS Sierra. Var aldrig något problem med min förra iMac innan den kraschade. Har installerat programvara, provat stänga av och på skrivaren. Har även lagt in den i nätverksinställningar, men datorn kan inte hitta skrivaren. Skulle vara otroligt Tacksam för hjälp, har saker som är riktigt akuta att skriva ut..! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Raphael

Jag fuskar och lånar ett svar från en annan. :) Svaret finns här: https://discussions.apple.com/thread/7826381

 

The Canon PIXMA iP7250 is an Apple AirPrint-enabled printer. No USB connection is required and no drivers are required. Please read Connect an AirPrint printer to a Wi-Fi network - Apple Support.

Sometimes, you have to restart your wireless router or access point for an AirPrint-enabled device to be recognized on your Mac. To do that just unplug your router from its power receptacle, wait a moment or two, and then plug it back in.

If you can't get it to work, I suggest "resetting the printing system" according to macOS Sierra: Reset the printing system, followed by adding it again as an AirPrint device: macOS Sierra: Add or remove a printer.

For scanning documents, please read Mac Basics: Using a scanner - Apple Support.

For AirPrint instructions regarding that printer: http://www.canon.co.uk/support/consumer_products/apple_airprint_guide/.

If you're still having trouble, please review the suggestions in Resolve printer issues on your Mac - Apple Support.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...