Mackan1 Postad 29 april, 2018 Share Postad 29 april, 2018 Hej! Lyckas inte skriva ut från min skrivare Canon i7250 med min Macbook Pro 2012, High OS Sierra. Var aldrig något problem med min förra iMac innan den kraschade. Har installerat programvara, provat stänga av och på skrivaren. Har även lagt in den i nätverksinställningar, men datorn kan inte hitta skrivaren. Skulle vara otroligt Tacksam för hjälp, har saker som är riktigt akuta att skriva ut..! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 29 april, 2018 Share Postad 29 april, 2018 Jag fuskar och lånar ett svar från en annan. Svaret finns här: https://discussions.apple.com/thread/7826381 The Canon PIXMA iP7250 is an Apple AirPrint-enabled printer. No USB connection is required and no drivers are required. Please read Connect an AirPrint printer to a Wi-Fi network - Apple Support. Sometimes, you have to restart your wireless router or access point for an AirPrint-enabled device to be recognized on your Mac. To do that just unplug your router from its power receptacle, wait a moment or two, and then plug it back in. If you can't get it to work, I suggest "resetting the printing system" according to macOS Sierra: Reset the printing system, followed by adding it again as an AirPrint device: macOS Sierra: Add or remove a printer. For scanning documents, please read Mac Basics: Using a scanner - Apple Support. For AirPrint instructions regarding that printer: http://www.canon.co.uk/support/consumer_products/apple_airprint_guide/. If you're still having trouble, please review the suggestions in Resolve printer issues on your Mac - Apple Support. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.