Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Textredigeraren svarar inte


Simeon

Rekommendera Poster

Textredigeraren svarar inte när jag försöker starta den eller öppna ett dokument.

Jag har startat om datorn men det hjälper inte.

 

1. Vad är det som är fel?

2. Hur  gör man när man vill installera om ett enskilt program i High Sierra (10.13.4)?

 

 

Textredigeraren.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova med att köra en säker start: håll ner shift när du startar datorn, sen starta om. Detta rensar diverse cachefiler och gör en del systemunderhåll. 

Om detta inte hjälper så skulle du kunna testa med att hämta upp programmet Textredigeraren från din TimeMachine kopia (som du givetvis har, eller?! :) ). Leta upp Textredigreraren där, markera och välj Återskapa. 

Om inte heller det hjälper så blir nog lösningen att installera om Mac OS X men det är ingen fara att göra så för det som det innebär är att din systemmapp ersätts med en ny. Det som finns omkring står kvar. Du förlorar alltså ingen information eller material. Att installera om systemet tar en stund, men det kan vara bra att göra... 
https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mchlp1599/mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Raphael, för svar!

 

Att starta om med säker start fungerade!

 

Jag gick faktiskt först in i TimeMachine för att hämta hem Textredigeraren (kanske jag gjorde det för din provokativa anmärkning ("som du givetvis har, eller?!"). Då fick jag bifogade felmeddelande. Jag överser med det, eftersom jag är glad över att du ändå kunde hjälpa mig!

 

 

Skärmavbild 2018-04-30 kl. 17.03.24.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...