Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple-ID


klasholm

Rekommendera Poster

Hur kan det ta 16 dygn att få tag i ett lösenord när det tar mindre än en minut hos konkurenterna den jag hjälper vill snart bytta telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ändrar rubriken. // Sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Apple-ID

Är det någon annan som har lr har hatt samma problem att det tar sådan tid
Dom på suporten klarade inte av deras egna system för den var automatiserad vad göra 

31297789_10155365100993021_2806906259175899136_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt när man inte har tillgång till någon tillförlitlig enhet om man kör tvåfaktorsautentisering eller inte har tillgång till en återställningsmail eller kan sina säkerhetsfrågor om man inte använder sig av tvåfaktorsautentisering.

Så se till att hålla koll på era lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en anledning till att iPhone är det säkraste systemet på marknaden och att konkurrenter som Android m fl inte alls är lika säkra. Säkerheten innebär vissa begränsningar och viss krångel, om allt vore lätt och snabbt att få lösen så är det lätt och snabbt för obehöriga också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Raphael säger:

Det finns en anledning till att iPhone är det säkraste systemet på marknaden och att konkurrenter som Android m fl inte alls är lika säkra. ...

Kan du utveckla det där lite närmare? Vad innebär ”säkraste”? Är Iphone ett ”system” därvidlag? Android en ”konkurrent”? Vad innebär ”m fl”? Ge gärna exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Kan du utveckla det där lite närmare? Vad innebär ”säkraste”? Är Iphone ett ”system” därvidlag? Android en ”konkurrent”? Vad innebär ”m fl”? Ge gärfna exempel.

Tycker du märker ord. Menas kanske ” iphone har det säkraste systemet(ios)”. android är ett konkurrerande system gentemot ios. M fl kan vara t ex Windows för Windows phone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
15 timmar sedan, klasholm säger:

Kan nog inte byta rubrik

 

Jag har gjort det. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, polken säger:

Tycker du märker ord. ...

Du får tycka vad du vill men jag frågade inte dig. Skrivningen som Raphael gjorde är svepande och vag, därför önskar jag ett förtydligande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja iPhone är ett system precis som Mac är ett system. Android-telefoner är konkurrenter till iPhone. M fl = med flera. Andra konkurrenter är t ex Windows Phone. 

 

Tvåfaktors autentisering, hård kontrollerad App butik, styrning av hård- och mjukvara det som kallas ”inlåsning” ger ett tryggare säkrare system. Android är känt för att läcka. 

 

Ta även med Apples fokus på personlig integritet. Även FBI har svårt bryta upp senaste iPhone modeller och Apple vägrar fixa det åt dem. Har ju varit många rapporter om konflikten FBI vs Apple. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Raphael säger:

Ja iPhone är ett system precis som Mac är ett system. Android-telefoner är konkurrenter till iPhone. M fl = med flera. Andra konkurrenter är t ex Windows Phone. 

 

Tvåfaktors autentisering, hård kontrollerad App butik, styrning av hård- och mjukvara det som kallas ”inlåsning” ger ett tryggare säkrare system. Android är känt för att läcka. 

 

Ta även med Apples fokus på personlig integritet. Även FBI har svårt bryta upp senaste iPhone modeller och Apple vägrar fixa det åt dem. Har ju varit många rapporter om konflikten FBI vs Apple. 

Med ”Android” menar du mobiler som man köper över disk? Annars kan man själv programmera dem och låta dem vara helt utan appbutik. Eller installera dem helt utan Googleappar. Som modEric gör.

 

På köpta enheter kan man avaktivera appbutiken, om så önskas. Man kan kryptera dem (gäller även enheter köpta över disk) och man kan använda tvåfaktorsautentisering via Google precis som med IOS.

 

Jag ser inga skillnader därvidlag, det är en fråga om hantering, inte åtskilda inbyggda säkerhetsmöjligheter. En Android har dock större spann, den kan gå från helt osäker (rootad, okända källor får installera, inget skärmlås, okrypterad och så vidare), till dess raka motsats.

 

Som en renodlad säkerhetstelefon, exempelvis den som USA:s president förväntas använda (bygger på Android).

 

Vad gäller ”Windows Phone” antar jag att du menar Windows 10 Mobile? Windows Phone ersattes av detta system 2015. Windows 10 Mobile kommer dock också att läggas ned, i december 2019. Men ”m fl” indikerar dock fler system, men jag vet inte vilka.

 

Vad gäller Iphones säkerhet hänger det just nu i luften. Jag tänker då på Graykey.

 

Reflektion: Jag anser att det är olyckligt att utnämna vissa mobiler/system som säkrare än andra. Den invaggar människor i en falsk säkerhet, som om deras aktiva säkerhetsval inte vore minst lika viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Ja jösses, här gäller det att väga sina ord på guldvåg. Kanske bäst att ha en advokat i bakgrunden när man postar. Och jag tycker vad jag vill. Hade inga problem att fatta andemeningen med Raphaels svar, även om ”svepande formuleringar” kanske inte håller i forumets domstol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Runner säger:

Ja jösses, här gäller det att väga sina ord på guldvåg. Kanske bäst att ha en advokat i bakgrunden när man postar. Och jag tycker vad jag vill. Hade inga problem att fatta andemeningen med Raphaels svar, även om ”svepande formuleringar” kanske inte håller i forumets domstol

Nej, jag hade heller inga problem med att ”fatta andemeningen med Raphaels svar”, vilket är att en Iphone per definition skulle vara säkrare än andra mobiler. Eftersom jag generellt, baserat på erfarenhet, ifrågasätter det, bad jag om ett förtydligande och pekade i ett efterföljande inlägg på andra faktorer som avgör om en mobil är säker eller ej. Ett sådant tilltag anser du tydligen vara ”forumets domstol”. För egen del anser jag det vara själva essensen av ett diskussionsforum, att man stöter och blöter sakfrågor. Men visst får du tycka vad du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner
7 minuter sedan, Alix säger:

Nej, jag hade heller inga problem med att ”fatta andemeningen med Raphaels svar”, vilket är att en Iphone per definition skulle vara säkrare än andra mobiler. Eftersom jag generellt, baserat på erfarenhet, ifrågasätter det, bad jag om ett förtydligande och pekade i ett efterföljande inlägg på andra faktorer som avgör om en mobil är säker eller ej. Ett sådant tilltag anser du tydligen vara ”forumets domstol”. För egen del anser jag det vara själva essensen av ett diskussionsforum, att man stöter och blöter sakfrågor. Men visst får du tycka vad du vill.

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Raphael säger:

Det finns en anledning till att iPhone är det säkraste systemet på marknaden och att konkurrenter som Android m fl inte alls är lika säkra. Säkerheten innebär vissa begränsningar och viss krångel, om allt vore lätt och snabbt att få lösen så är det lätt och snabbt för obehöriga också. 

I detta fall finns dåde till tillförlitlig mejl och telefon nr 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Raphael säger:

Ja iPhone är ett system precis som Mac är ett system. Android-telefoner är konkurrenter till iPhone. M fl = med flera. Andra konkurrenter är t ex Windows Phone. 

 

Tvåfaktors autentisering, hård kontrollerad App butik, styrning av hård- och mjukvara det som kallas ”inlåsning” ger ett tryggare säkrare system. Android är känt för att läcka. 

 

Ta även med Apples fokus på personlig integritet. Även FBI har svårt bryta upp senaste iPhone modeller och Apple vägrar fixa det åt dem. Har ju varit många rapporter om konflikten FBI vs Apple. 

Det känns att det är så säkert att det inte går att använda
om inte Tvåfaktors autentisering fungerar och man kan bevisa att man äger kontot vad gör man då

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, SirKnasen säger:

Det är normalt när man inte har tillgång till någon tillförlitlig enhet om man kör tvåfaktorsautentisering eller inte har tillgång till en återställningsmail eller kan sina säkerhetsfrågor om man inte använder sig av tvåfaktorsautentisering.

Så se till att hålla koll på era lösenord.

Detta är en 78 årig dam som har fått hjälp i en butik men butiken har gått i konkurs
så det borde då räcka att man har tillgång till en mail och ett telefon nr som är kopplade till kontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som kan apple 
jag har bestämt mej att jag skrotar appleid och skaffar ett nytt men du kommer frågan 
Hur sparar jag kontakterna till en dator på smidigaste sätt så jag kan föra över dom till ett nytt apple id

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...