Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man ta bort filer efter iMovie-film är gjord?


Tuttosinistro

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Gjort min första lilla film efter en semester där GoPron fick göra premiär.

Det skapas en massa mappar fyllda med småfilmerna man gjort. Nu har jag satt ihop en film (tror jag) i iMovie.

Frågan är, kan jag ta bort filerna i mapparna när filmen är klar? Känns annars som dubbletter och jag kommer ju aldrig titta på annat än själva filmen.

 

Annan fråga gällande iMovie. Filmen har skapats som ett projekt. Är det så det ska ligga eller kan/ska man spara ner det som något annat?

Förhoppningen är att det ska gå och titta på via AppleTVn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Projektet i iMovie innebär att du kan redigera och pilla på den. Du kan exportera filmen från iMovie (kallas för "Dela") och efter export kan du ta bort projektet, men då kan du inte ändra i dem sen. Du tar bort projekten inuti iMovie. Du kan "Dela" till iTunes så får du filmen i iTunes som du se kan se på i Apple TV. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
2 timmar sedan, Raphael säger:

Projektet i iMovie innebär att du kan redigera och pilla på den. Du kan exportera filmen från iMovie (kallas för "Dela") och efter export kan du ta bort projektet, men då kan du inte ändra i dem sen. Du tar bort projekten inuti iMovie. Du kan "Dela" till iTunes så får du filmen i iTunes som du se kan se på i Apple TV. 
 

Tack. 

Är dela till iTunes det bästa eller göra en fil av den enligt dig?

Jag använder aldrig iTunes annars..

 

Kanske lägga dem i Bilder (om det går)? Mest att det biblioteket blir gigantiskt ganska snabbt.

Annars bra att ha allt samlat på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte svara på för jag använder alltid iTunes. :) Både för de iMovie grejjer jag gör och för de filmer jag hyr/köper. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Vet du om man kan spela upp det på ATV om man lägger det någonstans som en fil?

Som standardlösning tänker jag då. Precis som men Bilder (fast där vill jag undvika lägga den)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan spela upp filmen i QuickTime på Macen som kan strömma ut till en ATV via AirPlay. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
1 timme sedan, Raphael säger:

Du kan spela upp filmen i QuickTime på Macen som kan strömma ut till en ATV via AirPlay. 

 

Ok. Ja, det funkar ju.

Hade varit schysst om man kunde bläddrat bland sina filmer i soffan, direkt i ATV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Tuttosinistro säger:

Ok. Ja, det funkar ju.

Hade varit schysst om man kunde bläddrat bland sina filmer i soffan, direkt i ATV.

iTunes. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag använder som sagt iTunes. :) Det finurliga är funktionen Hemmadelning, då har man tillgång till samma iTunes bibliotek på flera enheter som t ex en Apple TV... 



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • xeric changed the title to Kan man ta bort filer efter iMovie-film är gjord?
Tuttosinistro
3 timmar sedan, Telly82 säger:

iTunes. :)

Var lägger man filen då? Eller man öppnar iTunes och drar in den där någonstans?

Går inte att lägga i mappen Filmer exempelvis i Finder?

Är beredd att ge det en chans om man bara slipper ha många olika lösningar/3e parts-appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Tuttosinistro säger:

öppnar iTunes och drar in den där någonstans?

 

Ja, just det.

Glöm inte att slå på Hemmadelning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från iMovie så är det enklaste att du helt enkelt väljer Arkiv - Dela och där väljer iTunes. 
https://support.apple.com/kb/PH22937?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE
Om filen redan ligger utanför iMovie så kan du dra över den till iTunes så läggs den in där själv på lämplig plats, under "Filmer". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...