Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HTML 5


Nattsuddaren

Rekommendera Poster

Nattsuddaren

Hej

Jag skulle kika på youtube och fick då upp att safari inte kände till formatet !? och alltså inte heller kan spela upp filmen. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddaren

hmm ser lika ut på min dator men trots det fungerar inte uppspelningen . Inställning som ställer till det?  Inte använt min mac för youtube tidigare så oklart om jag eller något program /grundinställning är problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är flashkodat? Adobe Flash Player får man installera separat eller använda Google Chrome, där det är inbyggt. Men jag kan inte rekommendera det. Flash utgör en säkerhetsrisk för allsköns elände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddaren

Tack för svar till er båda

 

åhå   provade i morse att tillåta flash men det fungerade inte det heller  så då återstår att installera chrome då, risker med det?

Opera är det ett alternativ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Nattsuddaren säger:

Tack för svar till er båda

 

åhå   provade i morse att tillåta flash men det fungerade inte det heller  så då återstår att installera chrome då, risker med det?

Opera är det ett alternativ?

 

 

Om du redan har flash är det knappast det som är problemet. Svårt att säga vad felet är. Kan du länka till det du vill se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Nattsuddaren säger:

 Jag ska också förtydliga med att sidan som jag öppnar inte har samma utseende som på jobbdatorn (win) länkar till hö med liknade mtrl visas inte heller. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=d0B6tYTVHVM

 

 

Med statistik för nördar (högerklicka på videon och välj) får man fram olika kodekar beroende på webbläsare. Nedan först Chrome och sedan Safari. Senaste stabila versioner i senaste Mac OS. Båda spelas upp finfint. Windows vet jag ingenting om.

 

dump.jpg.3bb95282eefbb7133876e73f9e69e90d.jpg

 

5adf24dedee74_dump1.jpg.d4617acca1ae09ddb2ee6f97073830b6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

 Windows vet jag ingenting om.

 

Chrome och Edge på Windoze 10 ( :sick: ) spelar upp fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade upp utan problem i Firefox. m4a var den codec som valdes... Samma som på Alix 2'a bild.


Om man bäddar in den här - kan du se/köra den då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddaren

Nej det går ej     samma utseende som på min dator . Kan det vara någon inställning i safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Nattsuddaren säger:

Nej det går ej     samma utseende som på min dator . Kan det vara någon inställning i safari?

Förmodligen en plug-in i Safari i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddaren

nej nu lägger jag ned . skit att det ska vara så svårt att få det att fungera. finns säkert någon god tanke med det, men det skapar problem när man inte kan titta på det man vill

 

Provade att installera flash men det fungerade inte heller :-(

 

 

tack för förslag från er alla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något plugin installerar i Safari?

I aktivitetsfältet Safari - Inställningar - Tillägg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade också... inget problem hos mig heller med Safari. Måste vara något i den datorn som ligger och stör. Svårt svara på vad. Kanske något som ligger i bakgrunden och som blockerar koderna. Eller kör du något brandvägg eller liknande? 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddaren

Senaste uppdatering av os och safari för någon vecka sedan  Brandvägg, ja   OS egen.   Tillägg/plugin :  adblock men den har jag provat att avaktivera o det blev inte bättre.  Jag har inte gjort så mycket för egen maskin utan uppdaterat när det varit aktuellt. Inte laddat ned något av obskyr kvalitet. Använder datorn till att redigera bilder och vill ha den så ren som möjligt.

Kanske är någon bugg .   frågan är inte livsavgörande jag har en äldre windator som  jag kan titta på . Men det skaver lite att inte få det att fungera :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...