Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV-appen visar episoder från kanaler jag inte har


stefan.hjalmarsson

Rekommendera Poster

stefan.hjalmarsson

Hej!

 

Jag tycker TV-appens "Titta Nu" är det bästa som hänt sedan skivat bröd. Men, på den senaste tiden har jag ett irriterande problem.

Exempel:

Jag har följt Sherlock och "The good Doctor" på Viafree. Dessa går också på Netflix resp Viaplay (Jag har ingen av dessa appar installerade). På senaste tiden har avsnitt av de här två serierna dykt upp i "Titta Nu" bara för att de finns tillgängliga i Netflix och Viafree. Det här gör att "Titta Nu" fungerar som reklam för de här "kanalerna" snarare än den service den skulle vara.

Är det någon annan som sett samma sak?

MVH / Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar på det sättet. Precis som med Spotify eller Apple Music dom rekommenderar program som du kan tänkas vara intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan.hjalmarsson

@lappen71 Ja, under "Missa inte" och de andra rubrikerna längre ner ska det ju föreslå program och serier jag kan tänkas vara intresserad av. Men under "Titta Nu" ska ju bara avsnitt av program som jag valt att följa visas när de finns tillgängliga. Om jag då valt att visa te.x. "Sherlock" i viafree vill jag ju inte se att nu kan du titta på nästa avsnitt i Netflix...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ditt problem är att TV-appen visar nästa avsnitt på en serie du följer men på fel "kanal"

Förstår jag dig rätt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då förstår jag inte vad bekymret är för när du väljer att titta på avsnittet kan du välja vilken "kanal" du vill välja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan.hjalmarsson

Jo, men avsnittet finns inte ännu på den "kanal" jag har, alltså får jag bara alternativet som jag inte har. Därmed måste man själv hålla i huvudet när avsnittet dyker upp den kanal man har och då har ju "Titta Nu" tappat sin användbarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget svar på varför det beter sig så för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, stefan.hjalmarsson säger:

Jo, men avsnittet finns inte ännu på den "kanal" jag har, alltså får jag bara alternativet som jag inte har. Därmed måste man själv hålla i huvudet när avsnittet dyker upp den kanal man har och då har ju "Titta Nu" tappat sin användbarhet.

Om du går in på Inställningar -> Appar -> TV. Under menyn Anslut till TV, så borde du kunna stänga av dom "TV-kanalerna" som du inte vill ska komma upp i TV appen. Jag har bara SVT Play och Viafree där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan.hjalmarsson

@littlemaze Tack för förslaget. Tyvärr finns varken ViaPlay eller Netflix i den menyn, bara SVT Play, Viafree och CMore. Samma sak i appens inställningar på iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...