Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Platsinfo stämmer inte


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten
42 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag kan inte rekommendera någon VPN-tjänst. Och det beror inte på att du inte har specificerat vilka krav du har på tjänsten.

Ok... I nuvarande läge har jag en som tydligen, inte låter mig ”vara” i Sverige. Många val har jag men det är stora städer i andra länder. Den heter ”Disconnect” och är nerladdad för mobilt användande! ( bra eller anus...? Vet ej men det var den jag hittade och DÅ tyckte såg bra ut med tanke på det enkla interface för nyanvändare så som jag själv) Det är denna jag vill hitta en ersättare till! 

 

Då jag vill använda mig av streaming tjänster som ex. Svt Play, så hade det varit en fördel,  som du själv påpekar, att kunna välja en svensk ip adress som ett alternativ.

Jag har även upplevt att min Netflix e skitsur, just för att jag använder mig av en VPN. Så mycket har jag förstått att de, Netflix, satsar stenhårt på att försöka stoppa oss VPN användare. 

Ovannämnda är ju en bråkdel av vad jag egentligen använder min mobil tlf till. Själv pendlar jag ca 2-3 h varje dag och befinner mig ofta på publika wifi nät som känns sådär! Där vill jag också känna mig lite mer säker. Samt alla de ggr man handlar på nätet, skickar ett mail eller rent av nöjessurfar så vill jag undgå att vara naken på nätet och t ex få all jäkla skitreklam i ansiktet... eller vara ett uppslagsverk för alla klåpare som önskar sälja min info vidare till diverse klåpare! 

 

Kortfattat vad jag vill ha en VPN till! 

 

Ps. Jag bör nämna att nästan allt jag gör idag sker via min mobil tlf, en iPhone, då jag saknar en dator! 

 

Mvh

 

eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ”hackat” dig själv eftersom du använder VPN. Det är VPN som gör att det ser ut som att du surfar från ett annat ställe än du gör. Så slå av VPN så blir det rätt. 

 

Ett alternativ du kan prova är att köra Opera som webbläsare den har inbyggd VPN. Och när du vill gå in i butiker där det är viktigt att de identifierar dig som från Sverige så slå av VPN eller kör Safari utan VPN. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opera VPN ger inte svenskt IP vet ingen som gör det. Opera VPN ger från flera ställen i Europa men inte Sverige. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Opera VPN (gratis i App Store) kan man ange i vilket land man vill befinna sig i. Kanske i Sverige om man prenumererar på tjänsten Gold. Vet ej.

CB389FCB-FB58-4117-B42A-19FC7F98E792.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din hemmarouter har inbyggd VPN kan du ansluta dig till den när du är på öppna nät. Då har du gratis VPN och ansluter från Sverige så dina streamingtjänster funkar.  Streamingtjänster som t ex Netflix ogillar inte VPN i sig. De gillar inte att du använder svenskt konto utanför EU. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
7 timmar sedan, Raphael säger:

Du har ”hackat” dig själv eftersom du använder VPN. Det är VPN som gör att det ser ut som att du surfar från ett annat ställe än du gör. Så slå av VPN så blir det rätt. 

 

Ett alternativ du kan prova är att köra Opera som webbläsare den har inbyggd VPN. Och när du vill gå in i butiker där det är viktigt att de identifierar dig som från Sverige så slå av VPN eller kör Safari utan VPN. 

Ja, nybörjare är bara förnamnet... men blir rikare på info dag för dag här inne! Tack för hjälpen! Skall testa Opera, nerladdad men ej testad ännu!

 

7 timmar sedan, Alix säger:

I Opera VPN (gratis i App Store) kan man ange i vilket land man vill befinna sig i. Kanske i Sverige om man prenumererar på tjänsten Gold. Vet ej.

CB389FCB-FB58-4117-B42A-19FC7F98E792.png

Ok!! Se där! Kanske något det med! Får kolla med dem och se vad som gäller! Tack för gott tips!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
6 timmar sedan, polken säger:

Om din hemmarouter har inbyggd VPN kan du ansluta dig till den när du är på öppna nät. Då har du gratis VPN och ansluter från Sverige så dina streamingtjänster funkar.  Streamingtjänster som t ex Netflix ogillar inte VPN i sig. De gillar inte att du använder svenskt konto utanför EU. 

Då min leverantör tyvärr är Telia (bor i en förening) så är chansen att jag har inbyggd VPN liten om än obefintlig! Får väl ringa deras kundservice och fråga... Tack än en gång för alla tips!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Eldvindovatten säger:

Då min leverantör tyvärr är Telia (bor i en förening) så är chansen att jag har inbyggd VPN liten om än obefintlig! Får väl ringa deras kundservice och fråga... Tack än en gång för alla tips!!!

Telias routrar har inte VPN tyvärr. Du kan komplettera med en egen om du vill. T ex denna: https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwi8pJTJ6tDaAhUYgbIKHXnRC6kYABADGgJscg&ohost=www.google.se&cid=CAASEuRoCrCm6iDkEGZn9wNLel4uFA&sig=AOD64_3tY9NsbLxi7uESaPlRHjSydujqiw&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwjH3o_J6tDaAhUDGZoKHUEqBcgQwg8IKw&adurl=

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Platsinfo stämmer inte
sevensleeper

Redigerade ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
12 timmar sedan, polken säger:

Ok! Det var lite det jag misstänkte efter allt skriveri! Tackar dock oändligt för tipset om Router!! Denna skall jag lätt kolla upp!! Tack alla än en gång!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...