Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Platsinfo stämmer inte


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Som sagt!!! Min plats info stämmer ej! Enligt en del App:ar t ex SVT Play befinner jag mig inte i Sverige! Under dagen har jag upplevt att jag befinner mig i England? Priser på siter presenteras i pund!? Vad har hänt? Är jag hackad eller vad föreslår ni kloka människor att jag bör göra! 

 

Med vänlig hälsning, 

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

6 minuter sedan, Eldvindovatten säger:

Yes! Är det ett problem?

Nej, det är inget problem, det är i vissa fall själva grejen med VPN. Be din VPN-leverantör ge dig ett svenskt IP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du VPN när du inte vet varför du gör det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
Just nu, Mattiasgbg säger:

 

Nej, det är inget problem, det är i vissa fall själva grejen med VPN. Be din VPN-leverantör ge dig ett svenskt IP.

Ok, jag skall inte slå av VPN? Men det låter vettigt det du säger! Jag gör så! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
1 minut sedan, lappen71 säger:

Varför använder du VPN när du inte vet varför du gör det??

Anledningen är att jag har blivit tipsad av en vän! Men vad säger du... är det bara för Er.... proffsen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Eldvindovatten säger:

Anledningen är att jag har blivit tipsad av en vän! Men vad säger du... är det bara för Er.... proffsen då?

 

Du måste ju ha en anledning att ansluta till VPN. Du gör väl inte saker bara för att någon säger åt dig att göra det?

Vet du ens vad VPN används för? Du kan börja med att läsa här så förstår du bättre. https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.678233/allt-om-vpn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt upp min egen VPN-server hemma så när jag använder öppna eller andras trådlösa nätverk krypteras datatrafiken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VPN skapar en krypterad "tunnel" mellan två datorer. Det gör att trafiken mellan de datorerna kan avlyssnas men inte tydas/tolkas av någon längs vägen. Den ena datorn är generellt sett (hemmaanvändare) en vanlig PC eller telefon. Den andra datorn kan vara en server på jobbet (så att man kan koppla upp sig mot jobbet säkert) eller någon som säljer olika "utgångar" på nätet (så att du kan se ut som en användare i Sverige även om du sitter i Nepal).

 

Varför använder du VPN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Självklart vet jag vad det används till! Annars skulle jag inte installera det... 

Nu var det inte riktigt DÄRFÖR jag skrev och frågade... eller hur? Att det kunde påverka min platsinfo med att jag skulle befinna mig i UTLANDET... var något nytt! Jag e glad... har lärt mig något nytt om VPN idag... det du! 

 

Hep hep! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Eldvindovatten säger:

Självklart vet jag vad det används till! Annars skulle jag inte installera det... 

Nu var det inte riktigt DÄRFÖR jag skrev och frågade... eller hur? Att det kunde påverka min platsinfo med att jag skulle befinna mig i UTLANDET... var något nytt! Jag e glad... har lärt mig något nytt om VPN idag... det du! 

 

Hep hep! 

 

Det verkade inte så när du frågade om det var ett problem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

VPN skapar en krypterad "tunnel" mellan två datorer. Det gör att trafiken mellan de datorerna kan avlyssnas men inte tydas/tolkas av någon längs vägen. Den ena datorn är generellt sett (hemmaanvändare) en vanlig PC eller telefon. Den andra datorn kan vara en server på jobbet (så att man kan koppla upp sig mot jobbet säkert) eller någon som säljer olika "utgångar" på nätet (så att du kan se ut som en användare i Sverige även om du sitter i Nepal).

 

Varför använder du VPN?

Mest för det känns som ett säkert ”färdmedel” på nätet dessa dagar! Känner att det finns så jäkla många som vill en illa eller ta sig in i ens ”privata svär”! Är det fel tycker du? Borde jag använda mig av något annat? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Det verkade inte så när du frågade om det var ett problem ;)

Men...  istället för att rätta folk i ledet... har du något annat tips då? Vad skall man annars använda för att känna sig lite mer säker när man färdas på nätet! Tycker det har fungerat bra MEN finns det andra lösningar så jag öppen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Eldvindovatten säger:

Men...  istället för att rätta folk i ledet... har du något annat tips då? Vad skall man annars använda för att känna sig lite mer säker när man färdas på nätet! Tycker det har fungerat bra MEN finns det andra lösningar så jag öppen!!

 

Tips på vad? Om du nu vet vad VPN gör så varför skulle du inte använda det?

Om du känner dig säkrare att använda det så fortsätt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
7 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Tips på vad? Om du nu vet vad VPN gör så varför skulle du inte använda det?

Om du känner dig säkrare att använda det så fortsätt med det.

Nå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Eldvindovatten säger:

Nå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Inga andra tips alltså... tack och adjö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Eldvindovatten säger:

Inga andra tips alltså... tack och adjö!

 

Vad är det du vill ha tips på? Du får allt ta och specificera vad det du är ute efter.

Du använder VPN för att känna dig säkrare så fortsätt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Eldvindovatten säger:

Mest för det känns som ett säkert ”färdmedel” på nätet dessa dagar! Känner att det finns så jäkla många som vill en illa eller ta sig in i ens ”privata svär”! Är det fel tycker du? Borde jag använda mig av något annat? 

VPN är ju som en internetsk kondom och det är nog inte fel. Men du kanske bör kolla vilka länder/IP-adresser leverantören erbjuder som utgång till nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
16 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Vad är det du vill ha tips på? Du får allt ta och specificera vad det du är ute efter.

Du använder VPN för att känna dig säkrare så fortsätt med det.

Nå... eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Eldvindovatten säger:

Nå... eller hur!

 

Du är obegriplig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

VPN är ju som en internetsk kondom och det är nog inte fel. Men du kanske bör kolla vilka länder/IP-adresser leverantören erbjuder som utgång till nätet.

Eller hur och det är där skon klämmer! Har du ett tips på bra VPN som du ev. själv kör? 

Med vänlig hälsning, 

eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Eldvindovatten säger:

Eller hur och det är där skon klämmer! Har du ett tips på bra VPN som du ev. själv kör? 

Med vänlig hälsning, 

eldvindovatten

Jag kan inte rekommendera någon VPN-tjänst. Och det beror inte på att du inte har specificerat vilka krav du har på tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...