Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel IMEI nummer


Excalibur-

Rekommendera Poster

Köpte en IPhone x till min underbara sambo. Kartong kvitto och rubbet.

Den funkade perfekt i ca 2 veckor. Efter det så började täckningen att strula. Det visade sig nu att IMEI numret på mobilen överensstämmer inte med det på kartong och kvitto. Gjorde en sån där check i efterhand för att kolla om det var svartlistad vilket jag upptäckte att det var nu. Låst av Telia tydligen. Går det få telefonen att funka igen att få bort den från svartlistan? Finns det möjlighet att fler telefoner delar samma IMEI nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har köpt stöldgods. Polisen är de enda som kan hjälpa dig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattis.se säger:

Du har köpt stöldgods. Polisen är de enda som kan hjälpa dig. 

Helvetes!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan kanske få hjälp att utreda ett bedrägeri. I värsta fall åker man dit för häleri, eftersom lagen skärptes (finns inget som heter god tro längre). Det sistnämnda blir mer sannolikt om priset var för bra för att vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Man kan kanske få hjälp att utreda ett bedrägeri. I värsta fall åker man dit för häleri, eftersom lagen skärptes (finns inget som heter god tro längre). Det sistnämnda blir mer sannolikt om priset var för bra för att vara sant.

Nej priset var inte för bra för att vara sant.. 7600kr gav jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Excalibur- säger:

Nej priset var inte för bra för att vara sant.. 7600kr gav jag

Lagringskapacitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sevensleeper säger:

Lagringskapacitet?

64 den lägsta. Var ett halvår gammal. Men spelar ju ingen roll... jag har blivit lurad och trodde jag var försiktig nog... en dyr läxa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, Excalibur- säger:

64 den lägsta. Var ett halvår gammal. Men spelar ju ingen roll... jag har blivit lurad och trodde jag var försiktig nog... en dyr läxa

Det jag tänker är om det var en 128 eller (ännu värre) en 256 så var det väldigt "prisvärt". Beklagligt, hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Excalibur- säger:

Nej priset var inte för bra för att vara sant.. 7600kr gav jag

 

18 minuter sedan, Excalibur- säger:

64 den lägsta. Var ett halvår gammal. Men spelar ju ingen roll... jag har blivit lurad och trodde jag var försiktig nog... en dyr läxa

Nej, priset var inte för bra för att vara sant. Jag antar att du har kvitto? Om inte, skulle jag inte våga polisanmäla. Det finns ju en före detta ägare till din mobil och eventuellt ett nyfiket försäkringsbolag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka IMEI numret i ett PM så kan jag kolla om telefonen har bytts ut i Apples system.

Många fel åtgärdas nämligen genom enhetsutbyte och när detta görs är det bara telefonen som byts ut, utan tillbehör som kartong, laddare, hörlurar och dylikt.

Det är fortfarande det ursprungliga inköpskvittot som är garantibeviset. Utbytesenheten ärver den kvarvarande garantin från den ursprungliga produkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, SirKnasen säger:

Skicka IMEI numret i ett PM så kan jag kolla om telefonen har bytts ut i Apples system.

Många fel åtgärdas nämligen genom enhetsutbyte och när detta görs är det bara telefonen som byts ut, utan tillbehör som kartong, laddare, hörlurar och dylikt.

Det är fortfarande det ursprungliga inköpskvittot som är garantibeviset. Utbytesenheten ärver den kvarvarande garantin från den ursprungliga produkten.

Då håller vi tummarna att så är fallet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...