Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

”Sparar” inlägg tar sådan tid - varför?


Alix

Rekommendera Poster

sevensleeper

Samma för mig. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
20 minuter sedan, Alix säger:

Antagligen får vi till svar att det ”bara” tar 3-4 sekunder efter att det har testats... :lol:;) 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det går så segt att man tror att nåt gått fel. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorlds server kan vara en gammal G3:a :whistling:

 

 

 

Skärmavbild 2018-04-30 kl. 20.45.48.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske att det tar längre tid i ”stora” trådar, så att säga. Det slog mig nu. Ibland tar det i alla fall lång tid. Väldigt lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Kanske att det tar längre tid i ”stora” trådar, så att säga. Det slog mig nu. Ibland tar det i alla fall lång tid. Väldigt lång tid.

ADSL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Pocahontas säger:

ADSL?

Undrar du om jag har det? Svar, ja. Fast det hade jag innan forumet gjordes om också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag märkt av. Tror mer det är lokalt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Alix säger:

Undrar du om jag har det? Svar, ja. Fast det hade jag innan forumet gjordes om också.

Menade att deras Server har svårt med mottagningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Kanske att det tar längre tid i ”stora” trådar, så att säga. Det slog mig nu. Ibland tar det i alla fall lång tid. Väldigt lång tid.

Trådlängd borde inte spela någon roll. Se under "list" (en tråd behöver inte vara mer komplicerad) och titta på "append" (lägg till en i slutet).

"O(x)" tolkas som:

x = 1: operationen tar en fast tid.

x = n: operationen tar en tid som beror på strukturens (listans) längd (n).

osv.

 

Sedan tillkommer saker som att flera kan skriva samtidigt i tråden, vilket gör det lite jobbigare.

 

https://wiki.python.org/moin/TimeComplexity

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
8 timmar sedan, lappen71 säger:

Inget jag märkt av. Tror mer det är lokalt problem

Hur tänker du att det är lokalt? Jag, Alix och Axelman sitter inte direkt på samma ställe och vi har alla samma problem. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan det nya forumet kom är det alltid supersegt att posta. Spelar ingen roll när och var och hur.

Edit

Skulle räkna sekunder i triumf när jag postade detta. Då tog det bara två sekunder.....:fulfejs:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Trådlängd borde inte spela någon roll. Se under "list" (en tråd behöver inte vara mer komplicerad) och titta på "append" (lägg till en i slutet).

"O(x)" tolkas som:

x = 1: operationen tar en fast tid.

x = n: operationen tar en tid som beror på strukturens (listans) längd (n).

osv.

 

Sedan tillkommer saker som att flera kan skriva samtidigt i tråden, vilket gör det lite jobbigare.

 

https://wiki.python.org/moin/TimeComplexity

Kanske bör tillägga att forumets datastruktur givetvis är lite mer komplex än en vanlig lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, sevensleeper säger:

Hur tänker du att det är lokalt? Jag, Alix och Axelman sitter inte direkt på samma ställe och vi har alla samma problem. :) 

 

Så flera personer kan inte ha samma fel? Ojdå det betyder att alla fel är unika ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag upplever som segt är när jag går tillbaka ett steg i Safari så tar det någon extra sekund att ladda sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Så flera personer kan inte ha samma fel? Ojdå det betyder att alla fel är unika ?

Yes, allt är unikt. ;) Jag undrar bara vad du menar med lokalt. Det måste ju betyd att vi har något av gemensamma nämnare:

 

- Samma webbläsare (och att den då av någon anledning inte stödjer forumet)

- Samma ISP

- Alla har långsam uppkoppling (jag har fiber 250/250 så där försvinner jag)

 

Något annat jag missar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, sevensleeper säger:

Yes, allt är unikt. ;) Jag undrar bara vad du menar med lokalt. Det måste ju betyd att vi har något av gemensamma nämnare:

 

- Samma webbläsare (och att den då av någon anledning inte stödjer forumet)

- Samma ISP

- Alla har långsam uppkoppling (jag har fiber 250/250 så där försvinner jag)

 

Något annat jag missar? :)

Lappen71 menar nog att om inte han har problem med forumet så är det mer sannolikt att problemet ligger hos enskilda medlemmar än att problemet ligger i själva forumprogramvaran. Det finns ingen speciell logik i ett sådant antagande. Mer en misantropisk grundsyn, gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
14 minuter sedan, Alix säger:

Lappen71 menar nog att om inte han har problem med forumet så är det mer sannolikt att problemet ligger hos enskilda medlemmar än att problemet ligger i själva forumprogramvaran. Det finns ingen speciell logik i ett sådant antagande. Mer en misantropisk grundsyn, gissar jag.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Alix säger:

Lappen71 menar nog att om inte han har problem med forumet så är det mer sannolikt att problemet ligger hos enskilda medlemmar än att problemet ligger i själva forumprogramvaran. Det finns ingen speciell logik i ett sådant antagande. Mer en misantropisk grundsyn, gissar jag.

 

Så du påstår att flera personer inte kan ha samma felsymptom fast felet inte beror på hemsidan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Så du påstår att flera personer inte kan ha samma felsymptom fast felet inte beror på hemsidan?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...