Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Amatörradio


McIgge

Rekommendera Poster

Idag klockan 10:00 slås portarna på Munktellarenan i Eskilstuna upp. En stor radioloppis med allt från antenn till jord.

Jag skall själv dit och njuta av allsköns gamla sändare till nya årsmodeller, allehanda tekniska prylar, digitalteknik, telegrafnycklar, antenner, etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, McIgge säger:

Idag klockan 10:00 slås portarna på Munktellarenan i Eskilstuna upp. En stor radioloppis med allt från antenn till jord.

Jag skall själv dit och njuta av allsköns gamla sändare till nya årsmodeller, allehanda tekniska prylar, digitalteknik, telegrafnycklar, antenner, etc.

Kul! Sånt bruka både vara roligt och spännande att gå och kika omkring bland pryttlarna. :yeahbaby:

Jag antar att loppisen heter nåt med “LA8PV ...”. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

För några år sedan köpte jag den här. Tanken var att göra om den till en iPhone-docka så jag kunde spela Spotify osv. Jag har 7 år senare inte kommit dit ännu. :rolleyes:

2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, sevensleeper säger:

För några år sedan köpte jag den här. Tanken var att göra om den till en iPhone-docka så jag kunde spela Spotify osv. Jag har 7 år senare inte kommit dit ännu. :rolleyes:

2.jpg

Varför krångla till det? Analog ut från luren, analog in på antikviteten. Om det inte finns så har du kanske en lödkolv? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Sarah Moore's Money for Nothing på Netflix. Där är det en cool kille som gör moderna saker av gamla apparater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 minuter sedan, mikaellq säger:

Varför krångla till det? Analog ut från luren, analog in på antikviteten. Om det inte finns så har du kanske en lödkolv? :)

Ja, dumt kanske. Jag tänkte mer såhär. :) 

iphone-docka.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, dumt kanske. Jag tänkte mer såhär. :) 

iphone-docka.png

Aha! Enbart som ställ och inget annat. 

Då är problemet enbart att fästa dockan på insidan efter att ett snyggt hål borrat upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
18 minuter sedan, mikaellq säger:

Aha! Enbart som ställ och inget annat. 

Då är problemet enbart att fästa dockan på insidan efter att ett snyggt hål borrat upp. 

Jo, jag tänker att det är ett ställ och en miniteledocka och att man byter ut elementen och förstärkaren i radion. Har bara kvar skalet. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...