Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar en ”usb-c” skärm till iMac 27”, 5K 2017?


boevil

Rekommendera Poster

Hittade den här skärmen hos Elgiganten.. Den har både hdmi, display- port och usb-c.

enligt kundsupport ska den gå att koppla in till min iMac m Thunderbolt 3. (Utan adapter)

Stämmer det, känner mig lite osäker. 

 

Nå’n som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Verkar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån’t sk*t!

Den här skärmen fungerar inte med vare sig macpro 2017 eller iMac 2017.

Den använder usb 3.1 gen 1, inte gen 2! (Bifogad kabel är gen 1)

elgiganten support sa att den skulle fungera men inte..., nu står den på mitt arbetsbord o är oanvändbar.

 

Men märkligt är att vissa säger att de fått den att fungera antingen med gen 2- kabel, andra efter firmware- update nå’n utan att göra nå’t annat än att bara koppla in.

I den här tråden (sid 3) finns en firmware- update som påstås få det att fungera.

Hos acer finns den inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Giganten säger att det fungerar men inte fungerar så lämna tillbaka den. Köpte du den som konsument är det bara att klampa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag tog kontakt med Acer, enligt dom kunde jag skicka in min skärm så skulle dom installera en firmware- uppdatering som skulle göra att skärmen skulle fungera. Skärmarna som säljs nu har rätt firmware. 

Jag ville inte vänta så jag köpte istället en adapter från Apple Thunderbolt 3->DisplayPort* vilken funkar bra. Skärmen är bra, men strulet förtar upplevelsen. 

 

*) Moshi usb-c till DisplayPort 5K 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...