Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera äldre OS – var hittar jag?


Jessling

Rekommendera Poster

Jag har en Macbook pro som jag har High Sierra installerat på. Jag skulle nu behöva installera ett äldre OS på den då jag har programvara som inte mår riktigt bra ihop med High Sierra. Egentligen spelar det ingen roll vilken tidigare version av OS jag tar, eftersom problemen med aktuellt program inte uppstått förrän med just High Sierra. Jag har hittat instruktioner om hur jag ska göra, men jag hittar ingenstans att kunna ladda ner en äldre version av OS. Alla länkar är antingen icke fungerande eller är omdirigerande till High Sierra. Kan någon hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för program som är problematisk? Har du kollat om tillverkaren har en uppdatering som fungerar med High Sierra? Känns ju lite trist installera om allt bara för ett programs skull om resten fungerar bra. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programvaran tillverkas inte längre, så någon nyare version finns inte. Dessutom är min Macbook inte min primära arbetsdator (har en underbar 27" iMac som är drygt ett halvår gammal som jobbdator), så det finns ingen nackdel med att ha ett äldre OS på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då håller jag på att installera det OS som datorn hade när den köptes (Mountain Lion, så det är en äldre dator). Nästa fråga är då, visst ska jag kunna uppgradera den till typ El Capitan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Jessling säger:

Då håller jag på att installera det OS som datorn hade när den köptes (Mountain Lion, så det är en äldre dator). Nästa fråga är då, visst ska jag kunna uppgradera den till typ El Capitan?

https://support.apple.com/sv-se/HT206886

 

PS. Tror dock inte att det funkar eftersom din dator klarar HS. Har du aldrig laddat ned EC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger att El Capitan inte kan installeras på min dator... så jag verkar vara i valet mellan att köra Mountain Lion (för gammalt för det mesta) eller High Sierra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har allt löst sig. Jag kunde via Appstore ladda hem El Capitan från min köphistorik och den gick utmärkt att installera. Nu har jag alltså en fungerande Macbook Pro som jag kan köra mitt gamla program på plus att jag kan köra det mesta annat på den också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...