MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Vid redigering av inlägg går inte överstruken text att använda

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

När man skriver ett inlägg så finns det B U och S i början av redigeraren. Men om man ska redigera inlägget så försvinner alternativet S. Man kan alltså inte stryka över text om man vill redigera sitt inlägg.

Redigerad av modEric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan, e-snobben säger:

När man skriver ett inlägg så finns det B U och S i början av redigeraren. Men om man ska redigera inlägget så försvinner alternativet S. Man kan alltså inte stryka över text om man vill redigera sitt inlägg.

edit.gif.ce60547bda4febaa2ae38ec9f40d9da3.gif

Man får bredda fönstren - nästan maximera det på skärmen, så hoppar det in fler knappar. Mitt fönster jag har som standard täcker ungf 60% av skärmen i bredd - är ≈ som en 17" skärm. Är lika irriterande varje gång man får öka fönstrets storlek.

Det vore väldigt bra om det kunde få vara som innan - att alla knappa syns hela tiden oavsett bredd på fönstret och anpassning till olika enheter. Specielllt eftersom man tagit bort BBCode-läget så man inte kan inte och fixa själv på samma sätt längre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som synes kan jag skriva text som är överstruken så länge det inte handlar om att redigera inlägg. Och då behöver jag inte bredda särskilt mycket.

Redigeraren för att redigera mina inlägg i efterhand är smalare än den som jag har tillgång till när jag skriver ett inlägg.

Om du stänger av reklamblockering, fungerar det fortfarande att redigera inlägg med överstruken text?

Om jag breddar fönstret mer så blir textfältet smalare eftersom det blir två kolumner med reklam. Visst, man kan slå på en reklamblockerare men då fick man en varning om något som jag tidigare postat om, men som jag inte minns vad det gällde. Måste kolla upp det i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan, e-snobben säger:

... man kan slå på en reklamblockerare men då fick man en varning om något som jag tidigare postat om, men som jag inte minns vad det gällde. ...

Antagligen använder du Safari och Apple varnar då om att tillägg kan läsa dina allra innersta privata tankar samt kapa precis alla ekonomiska och känsliga uppgifter du någonsin har eller har haft. Skämt åsido, det är bara en så kallad ”disclaimer”. Av typen: Ta av tröjan från barnet innan du tvättar tröjan i tvättmaskinen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35 minuter sedan, e-snobben säger:

Om du stänger av reklamblockering, fungerar det fortfarande att redigera inlägg med överstruken text?

Om jag breddar fönstret mer så blir textfältet smalare eftersom det blir två kolumner med reklam.

Ja. :ThumbsUp:

Jag har bara 1 kolumn med reklam mixat med övriga innehållet i högerkolumnen - nya inlägg osv. :yeahbaby:

edit.thumb.jpg.92d49796ac797355f967643885c91e10.jpg

Som sagt - det vore bra om vi kunde få alla knappar synliga i alla lägen, hela tiden - oavsett om fönstret är 20px brett, eller 1920px.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, då får vi hoppas att @felix-d läser det här och åtgärdar problemet. :crossfingers: 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu