Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Humortråden


MahdiM
 Share

Rekommendera Poster

Du är antagligen några år äldre än jag, jag växte upp på det glada 80-talet där VHS-spelare var kung. :)

 

Edit: ...och när man fick hyra film på "videobolaget" så var man kungen på gatan!

Jag minns hur jag hyrde en VHS-spelare i en röd väska. Och hur man ägnade möda åt att ratta in rätt frekvens på tjock-tv:n. Minns inte vad jag såg för film, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • xeric

    627

  • Axelman

    561

  • Alix

    470

  • Pocahontas

    355

Jag minns hur jag hyrde en VHS-spelare i en röd väska. Och hur man ägnade möda åt att ratta in rätt frekvens på tjock-tv:n. Minns inte vad jag såg för film, dock.

Haha! Just det, man var tvungen att söka "rätt kanal", ingen scart eller hdmi då inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Just det, man var tvungen att söka "rätt kanal", ingen scart eller hdmi då inte. ;)

 

post-28798-0-80037000-1478351014_thumb.jpg

 

Här ska du och ni får er ett skratt. Ännu i maj 2008 hade jag en setup med tjock-tv och VHS-spelare (den med digital klocka i mitten). Och vinyl-LP-spelare! Okej, visserligen en dvd-spelare också. Men i alla fall. :totaltgalen:

 

PS. På högtalaren till vänster kan man se basstationen till en vanlig hemtelefon via koppartråd också! :D

 

PPS. Idag har jag kvar högtalarna och förstärkaren i denna setup. VHS-spelaren försvann (?!?) men dvd-spelaren och vinyl-LP-spelaren är i förrådet. Tjock-tv:n skänkte jag till loppis 2012. :)

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

attachicon.gifsetup.jpg

 

Här ska du och ni får er ett skratt. Ännu i maj 2008 hade jag en setup med tjock-tv och VHS-spelare (den med digital klocka i mitten). Och vinyl-LP-spelare! Okej, visserligen en dvd-spelare också. Men i alla fall. :totaltgalen:

 

PS. På högtalaren till vänster kan man se basstationen till en vanlig hemtelefon via koppartråd också! :D

 

PPS. Idag har jag kvar högtalarna och förstärkaren i denna setup. VHS-spelaren försvann (?!?) men dvd-spelaren och vinyl-LP-spelaren är i förrådet. Tjock-tv:n skänkte jag till loppis 2012. :)

Haha! Old school! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Old school! :)

Idag har jag enbart en platt-tv. Apple TV och Chromecast inkopplade via HDMI. Plus en Moto Stream (den spelar upp ljud via blåtand på förstärkaranläggningen). Liiiite modernare... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag enbart en platt-tv. Apple TV och Chromecast inkopplade via HDMI. Plus en Moto Stream (den spelar upp ljud via blåtand på förstärkaranläggningen). Liiiite modernare... B)

En aning. ;) Jag och tjejen har faktiskt ingen tv just nu (har inte haft det på 2,5 år). När utbyggnaden är klar så ska jag fixa en mancave med studio och tv. Det blir grejer det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En aning. ;) Jag och tjejen har faktiskt ingen tv just nu (har inte haft det på 2,5 år). När utbyggnaden är klar så ska jag fixa en mancave med studio och tv. Det blir grejer det! :)

Det låter gött! MIn platt-tv funkar till 99 procent som skärm, jag tittar nästan aldrig på direktsänd tv via marknätet längre. Hur kul är det? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter gött! MIn platt-tv funkar till 99 procent som skärm, jag tittar nästan aldrig på direktsänd tv via marknätet längre. Hur kul är det? :D

Nej verkligen, det gör inte vi heller! Vi kollar bara HBO, Netflix, Viaplay och SVT Play på min MacBook 15". Så, en tv nästa blir ju ett lyft. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns hur jag hyrde en VHS-spelare i en röd väska. Och hur man ägnade möda åt att ratta in rätt frekvens på tjock-tv:n. Minns inte vad jag såg för film, dock.

 

En moviebox som väl "sände" på kanal 36?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En moviebox som väl "sände" på kanal 36?

Så kan det ha varit. Jag var i det närmaste elektronisk idiot på den tiden. Eller genomsnittlig, alltså...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In a galaxy far far away:

 

“Luke, Luke, I know what you’re getting for Christmas!”

“No, father, you don’t.” Says Luke. “Now I must fight you.”

“Luke…” Says Darth, backing off a bit more. “I KNOW what you are getting for Christmas!”

“No, father, you don’t.” Says Luke. “Now are we going to have this fight or what?”

“Do not under-estimate the Dark Side, my Son. I know what you are getting for Christmas!”

“No you don’t, father.” Says Luke.

“Yessss, my son, I do for I have felt your presents.”

:hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sk%C3%A4rmavbild-2012-12-06-kl.-16.21.16

Gammal goding (i dubbel, eller trippel, bemärkelse...) :P

Ojoj, billig poäng! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan bara gå åt ett håll det här...

post-76941-0-97686300-1479112825_thumb.jpg

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar föresten om Trump kommer att bygga muren i mexitegel? :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar föresten om Trump kommer att bygga muren i mexitegel? :totaltgalen:

Fast risken kanske finns att teglet tapas. Höhöhö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar föresten om Trump kommer att bygga muren i mexitegel? :totaltgalen:

 

Han tar väl de tre miljonerna mexikaner han vill skicka hem som får mura upp den. Stående på andra sidan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Han tar väl de tre miljonerna mexikaner han vill skicka hem som får mura upp den. Stående på andra sidan....

Antagligen. :huh::fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Vad är skillnaden mellan 3 och 2?

- 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cx2LA4IUkAAdzDI.jpg

 

Är man rik som en bunt troll kan man väl kosta på sig att räkna som man vill............ :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cx2LA4IUkAAdzDI.jpg

Hahaha! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...