Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips: Så räddar du flikarna när Safari kraschar


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Just nu, sevensleeper säger:

Antar att du är bekant med business intelligence? Det jag menar är, din bank har extremt mycket data på var du handlar och för hur mycket, ICA eller Coop (eller valfri handlare som du går till) vet ju också galet mycket om dig - dessa företag använder självklart den info för att rikta reklam till dig. Tycker du att det är fel eller är det okej?

 

Som jag misstänkte det hade inget med valet av webbläsare att göra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, lappen71 säger:

 

Som jag misstänkte det hade inget med valet av webbläsare att göra :D

Det har det ju, det har ju med hela ditt mindset kring data att göra. Om du är ovillig att lämna ifrån dig data så ska du ju alltid ha kontanter och inte ha några bonuskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sevensleeper säger:

Härligt, jag tycker absolut att du har rätt att yttra det och jag tycker inte att det stämmer väl och det tycker jag att jag har rätt att yttra. ;) 

Nu betydde inte citatet att bara för man inte bryr sig om det ena så utesluter det andra.

Som sagt det var en jämförelse för att visa hur viktigt det är med integritet.

Naturligtvis så är det svårt att skydda sig till 100% utan man kan bara göra sitt bästa och det man kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sevensleeper säger:

Det har det ju, det har ju med hela ditt mindset kring data att göra. Om du är ovillig att lämna ifrån dig data så ska du ju alltid ha kontanter och inte ha några bonuskort.

 

Nej jag ser inte vad det har med valet av webbläsare att göra.

 

Vissa saker kan man påverka. Eftersom många handlare vägrar att ta emot kontanter så måste man betala med kort. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, modEric säger:

Lyfte ut en OT-diskussion, och gjorde en ny/egen tråd av den. /Eric

 

 

Jaha, det förklarar saken. Fast inte i den nya tråden. Jag har inte tittat här förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jaha, det förklarar saken. Fast inte i den nya tråden. Jag har inte tittat här förut.

Du får väl kika igen då (ie jag var inte klar). :ThumbsUp:

 

Vi brukar oftast bara skriva i den tråden där inläggen låg, så ingen behöver undra var de tog vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, modEric säger:

Du får väl kika igen då (ie jag var inte klar). :ThumbsUp:

 

Vi brukar oftast bara skriva i den tråden där inläggen låg, så ingen behöver undra var de tog vägen.

Det var bättre. Den blå rutan syns bra, fortsätt så. Då begriper man också vad det är frågan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...