Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snart ryker 32-bit på Macen – så kollar du om dina program är uppdaterade


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
2409340067.jpg
Använder du ljudprogrammet Audacity? Eller kanske dvd-spelaren på Mac? Nu är det hög tid att kolla upp dina favoritprogram kommer överleva nästa stora uppdatering av Mac OS.DLiWHtDIrOI

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MAn får höra av sig till Apple om Compressor (deras proffsprogram)  som i senaste version inte är kompatibel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, vad gör man då med program som helst enkelt inte finns som 64-bitars? När det inte ens fullvärdiga ersättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort påstötningar på utvecklarna, och de har antingen lovat uppgradering eller hänvisat mig till likvärdigt program. De har koll, får man anta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Alix säger:

Jag har gjort påstötningar på utvecklarna, och de har antingen lovat uppgradering eller hänvisat mig till likvärdigt program. De har koll, får man anta.

Utvecklarna i detta fallet är Apple respektive FileMaker.

iMovie 6 är den sista versionen som tar plug-in:er och den är 32-bitars.

 

FileMaker har slutat utveckla Bento. FileMaker Pro 16 kostar 4375 spänn. En femhundring hade jag kunnat tänka mig att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMovie ändrades för att iMovie på Mac och iMovie på iOS skulle kunna jobba ihop, precis samma skäl till varför iWork ändrades. När det gäller Bento så tjänade FileMaker för lite på det programmet, kostade mer än det smakade. Det finns alternativ. Har man Bento idag och vill fortsätta med något liknande så tipsar jag om Tap Forms, det kan t o m importera från Bento så man förlorar inte sin data.

https://www.tapforms.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått igenom mina program och det är bara Stones Create som fortfarande är 32 bitars, det är ju lite trist om det inte kommer ut i en ny version det är ett klassiskt program och speciell kombination av ritprogram, DTP och webb. Men för mina layoutbehov kör jag iStudio Publisher och jag har även andra ritprogram så jag klarar mig fint. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, e-snobben säger:

Nästa STORA uppdatering. Jag antar att det måste vara 10.14 och inte den som ligger ute nu, dvs 10.13.4?

Ur artikeln: ”När Mac OS når version 10.14 kommer vi bara kunna köra 64 bit-appar på vår Mac.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-04-18 på 13:18, Telly82 säger:

Jaha, vad gör man då med program som helst enkelt inte finns som 64-bitars? När det inte ens fullvärdiga ersättare.

undrar detsamma, har en del kul förströelsespel jag använder ofta, har flera år på nacken...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

undrar detsamma, har en del kul förströelsespel jag använder ofta, har flera år på nacken...

 

 

9 minuter sedan, e-snobben säger:

Samma här, och jag tänker inte bita i det sura Äpplet.

Man har eller skaffar en äldre Mac. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...