Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Display trasig, iTunes stannar


Tux

Rekommendera Poster

Displayen la plötsligt av och lodräta linjer visas bara. Vad kan ha hänt? Har ej tappats.

 

Men vad viktigare är, hur tankar jag över bilder & filmer till datorn (Macbook). Försöker jag med iTunes får jag denna uppmaning "Tillåt åtkomst genom att svara på din iPhone", vilket så klart inte går.

 

Kopplar jag in dotterns iPhone (också sexa) så kommer ingen uppmaning upp utan det är fritt att föra över bilder.

 

Förslag?

 

Ps. har testat i Windows med, i Utforskaren, misslyckats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om digitizern funkar kan du testa att i blindo klicka i mitten till höger när Itunes frågar om mobilen ska läggas till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Om digitizern funkar kan du testa att i blindo klicka i mitten till höger när Itunes frågar om mobilen ska läggas till.


Jag har gjort så. Var osäker om man ska "klicka" eller "slajda", men har testat båda alternativen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Tux säger:

Jag har gjort så. Var osäker om man ska "klicka" eller "slajda", men har testat båda alternativen :-)

Då får du lämna in den för felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Kom ju nu på att jag lyckades starta om luren tidigare idag då jag trodde att en omstart kanske fixade biffen.
Så nu väntar ju telefonen på att jag ska ange PIN.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Tux säger:

PS. Kom ju nu på att jag lyckades starta om luren tidigare idag då jag trodde att en omstart kanske fixade biffen.
Så nu väntar ju telefonen på att jag ska ange PIN.
 

Så här ser layouten för lösenkoden ut i IOS 11.3:

 

IMG_0387.thumb.png.e5568a7e49609ea99ec3a352488f3bc1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Tux säger:

Displayen la plötsligt av och lodräta linjer visas bara. Vad kan ha hänt? Har ej tappats.

 

Men vad viktigare är, hur tankar jag över bilder & filmer till datorn (Macbook). Försöker jag med iTunes får jag denna uppmaning "Tillåt åtkomst genom att svara på din iPhone", vilket så klart inte går.

 

Kopplar jag in dotterns iPhone (också sexa) så kommer ingen uppmaning upp utan det är fritt att föra över bilder.

 

Förslag?

 

Ps. har testat i Windows med, i Utforskaren, misslyckats.

 

 

Har du iCloud-backup på kan du kolla via iCloud.com om bilderna finns där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skärmen är trasig så lämna in den så får en reparatör fixa den. Vad som har hänt som gör att den inte fungerar trots inga synliga skador, det är omöjligt att svara på så här. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...