Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hela skrivbordet visas i ALLA mappar på skrivbordet


brommy
 Share

Rekommendera Poster

Hur får jag bort detta ?Jag vill ha tex alla filer i mappen som handlar om bil ska ligga där.Nu är det så att vilken mapp på skrivbordet jag öppnar så ligger alla filer på skrivbordet i dessa mappar"bil" 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Hela skrivbordet visas i ALLA mappar på skrivbordet

Redigerat rubriken. Skriv normala rubriker.

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, brommy säger:

Hur får jag bort detta ?Jag vill ha tex alla filer i mappen som handlar om bil ska ligga där.Nu är det så att vilken mapp på skrivbordet jag öppnar så ligger alla filer på skrivbordet i dessa mappar"bil" 

Jag förstår inte alls vad du menar. Kan du posta en eller ett par skärmdumpar?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har kopior men vill sortera snyggt så att endast garagebandfilerna endast visas  i garagebandsmappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, brommy säger:

jag har kopior men vill sortera snyggt så att endast garagebandfilerna endast visas  i garagebandsmappen

 

Istället för att ställa nya frågor så tycker jag du ska svara på motfrågorna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-04-28 på 18:59, lappen71 säger:

 

Istället för att ställa nya frågor så tycker jag du ska svara på motfrågorna.

Det är samma fråga jag har även skickat en skärmdump eller?Det har inte varit så här tidigare 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skickat någon skärmdump alls. Läs frågorna igen och besvarar dom innan du ställer nya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

Jag har också råkat ut för samma sak. Det hände när jag började använda icluddrive för skrivbordet och dokument. Jag har ett antal mappar med olika filer i på skrivbordet, men när jag nu öppnar dem visas alla mappar och filer på skrivbordet i alla mappar. Även den mapp jag öppnar finns inuti sig själv! 

Lägger med skärmdump på skrivbordet samt på mappen Buttulstur öppnad. Filerna i den fanns redn när jag hade skapat mappen. Vad är felet?

Skärmavbild 2020-03-29 kl. 19.01.52.png

Skärmavbild_2020-03-29_kl._19_01_35.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Eabertil säger:

Hej!

Jag har också råkat ut för samma sak. Det hände när jag började använda icluddrive för skrivbordet och dokument. Jag har ett antal mappar med olika filer i på skrivbordet, men när jag nu öppnar dem visas alla mappar och filer på skrivbordet i alla mappar. Även den mapp jag öppnar finns inuti sig själv! 

Lägger med skärmdump på skrivbordet samt på mappen Buttulstur öppnad. Filerna i den fanns redn när jag hade skapat mappen. Vad är felet?

Skärmavbild 2020-03-29 kl. 19.01.52.png

Skärmavbild_2020-03-29_kl._19_01_35.png

Det är inget fel utan en funktion. 

 

1960356317_Skrmavbild2020-03-29kl_19_10_38.thumb.png.3443fbf6fce8e2c5729b0ac4156d2c7a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Eabertil säger:

Tack för hjälpen, men jag hittar inte inställningsvyn. Var finns den? Tack på förhand!

 

Systeminställningar - Apple-ID - iCloud Drive -  Alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om bocken är ikryssad eller inte. Det verkar som varje mapp som finns direkt på skrivbordet uppträder som ett alias till skrivbordet och visar samma innehåll inklusive sig själv. Skapar jag en ny mapp inne i en av mapparna direkt på skrivbordet förblir de tomma: Du har säkert rätt att det inte är något fel utan jag har lyckats med någon inställning någonstans, annars skulle många råkat ut för samma sak. Jag trodde det hade med iCloud Drive att göra, men så är det tydligen inte.

Det är nog bara genvägar eller lista på skrivbordets innehåll som visas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Eabertil säger:

Det spelar ingen roll om bocken är ikryssad eller inte. Det verkar som varje mapp som finns direkt på skrivbordet uppträder som ett alias till skrivbordet och visar samma innehåll inklusive sig själv. Skapar jag en ny mapp inne i en av mapparna direkt på skrivbordet förblir de tomma: Du har säkert rätt att det inte är något fel utan jag har lyckats med någon inställning någonstans, annars skulle många råkat ut för samma sak. Jag trodde det hade med iCloud Drive att göra, men så är det tydligen inte.

Det är nog bara genvägar eller lista på skrivbordets innehåll som visas. 

Vad händer när du tar bort bocken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 

Det händer samma sak. Jag skickar 4 dumpar. Den första visar mapparna på skrivbordet samt hur det ser ut när jag öppnar mappen test.

Bild nr 2 är från Finder - skrivbord, den är helt normal. mappen kontroll inuti test uppför sig också normalt.

Bild 3 visar hur det ser ut när mappen prov är öppnad och bild 4 på nytt mappen test öppnad. 

Det hände samma för något år sedan när jag bockade i att dokument och skrivbord skulle lagras på iCloud, men då upphörde parallells att fungera och jag återställde från säkerhetskopian. Men jag har ändrat i ett par mappar på skrivbordet och kopierade med dessa som då innehöll genvägar (?) till allt på skrivbordet.

Det känns som att detta är något jag har gjort, ett programfel skulle resultera i en mängd sådana här frågor.

Hoppas Du blir klokare på detta! 

Bild 1.png

Bild 2.png

Bild 3.png

Bild 4.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak till. Tilläggen i mapparna ser ut som det vore skrivbordet i finder som länkats in!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte avaktiverat det helt enkelt. Något man kan se på iCloud Drive symbolen som arbetar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt, bara excluderat skrivbord och dokument. Enligt tidigare info från Dig "Systeminställningar - Apple-ID - iCloud Drive -  Alternativ" och den bocken har jag bockat ur. Men om det beror på iCloud Drive, borde inte alla få samma sak som jag? Jag kan iofs leva med det, bara irriterande! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Eabertil säger:

Inte helt, bara excluderat skrivbord och dokument. Enligt tidigare info från Dig "Systeminställningar - Apple-ID - iCloud Drive -  Alternativ" och den bocken har jag bockat ur. Men om det beror på iCloud Drive, borde inte alla få samma sak som jag? Jag kan iofs leva med det, bara irriterande! ?

Och jag tror inte på att det är avaktiverat. Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Eabertil säger:

Enligt tidigare info från Dig "Systeminställningar - Apple-ID - iCloud Drive -  Alternativ" och den bocken har jag bockat ur.

Ibland så "tar" inte ändringarna förrän man antingen stänger inställningsfönstret eller går till en annan inställning i fönstret. Så om du bara kryssade ur utan att göra något annat så kan inställningen ligga kvar aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...